בדרך למומנט חיובי ב-HOT

הדבר העצוב בשדרוג הרשת ב-HOT הוא שהיא יכלה להתחיל אותו הרבה לפני בזק

אם יש בשורה אחת חשובה ממסיבת העיתונאים של HOT להשקת הרשת החדשה שלה, היא שאולי מתגשמות התקוות להאצת התחרות בפריסת תשתיות במדינת ישראל. זה מה שחשוב ברמה הלאומית - ש-HOT החליטה להצטרף למשפחת העמים סוף-סוף, והבינה, באיחור רב, כי השקעות בתשתיות שלה הן הכרח שבלעדיו אין לה תקומה.

במסיבת העיתונאים שנערכה אתמול (ד') חזר והדגיש מנכ"ל החברה, הרצל עוזר, כי ל-HOT יש 100 מגה-ביט. האמת היא שיש ל-HOT אפשרות להציע 100 מגה ללקוח - אבל ללקוח אחד בכל אזור. ככל שיותר משתמשים ברשת, כך יורדת המהירות - לא רק אצל HOT אלא אצל כולם.

מה לעשות, זו פיזיקה, ולא רק ב-HOT, גם בבזק וגם בחברות הסלולריות, שאצלן התפארות בעניין המהירות היא עוד יותר חמורה. ככה בנויות הרשתות היום, והטופולוגיה של הרשת ב-HOT היא כזו, שאפקטיבית הסיכוי שלה לספק את הקצבים הללו לכמות משתמשים סבירה פשוט לא קיים.

הזדמנות חייו

עוזר כבר עשה לביתו מספיק, אבל הוא עדיין זקוק להכרה. אלת המזל כרגע לצדו מכיוון שנקרתה בדרכו ההזדמנות של חייו - להוכיח כי הוא קורץ מהחומר הנכון של מנהלים בעלי שיעור-קומה. כאלה שעושים ולא רק מחפשים את הכותרות: לגייס את כל החברה לפרויקט.

פרויקט של השקעה בתשתיות בחברות תקשורת פותח סתימות, ומשחרר אנרגיות חבויות. ההשקעה הופכת למומנט חיובי כאשר מצליחים להדביק את העובדים בהתלהבות ולשכנע אותם כי המשימה שעומדת בפניהם ראויה ותיקח אותם למקומות חדשים.

זו משימה מאוד קשה ב-HOT, על שלל בעיותיה ומורכבויותיה. לנצח את בזק ולהיות יותר טוב ממנה זה האתגר שלקח על עצמו, עוזר וההצהרות שלו במסיבת העיתונאים נרשמות. בסוף 2010 ידרשו ממנו דין וחשבון על ההבטחות לפריסת השירותים בכל הארץ.

הדבר הכי עצוב בסיפור של שדרוג הרשת ב-HOT הוא שהיא יכלה להתחיל אותו הרבה לפני בזק. איזה פוטנציאל מבוזבז: תארו לעצמכם - להיות עם רשת חדשה באזורים רחבים בארץ שמסוגלת להציע יתרון שיווקי אמיתי.