התפתחות בחקירת הכספים של מוני פנאן: רשות המסים בודקת את הנושא

(עדכון) - החשב לשעבר של מכבי ת"א, ציון נתן, לגלי צה"ל: "פנאן גמר את הכסף שלו" ■ "כתוב בעיתון שלא הייתי בלוויה? הייתי שם - אני לא מסתתר מאיש כמו שכתבו ולא מפחד מאיש" ■ "מוני נשאר בלי כלום"

רשות המסים "ירדה מהגדר": הרשות מאשרת היום (ה') באופן רשמי, בתשובה לפניית "גלובס", כי "בעקבות המידע בפרשת מוני פנאן וההתפחויות בנושא, היא מבצעת פעולות בדיקה נוספות".

למחלקת המודיעים ברשות המסים, בראשות מישאל לוי, הגיע לפני מספר חודשים מידע בדבר קיומן של מעטפות הכסף בתוככי קבוצת מכבי תל-אביב. המידע עסק בגורמים שונים בקבוצה.

המידע נבדק בזמנו כשבין היתר נבדקו חשבונותיו של פנאן, וכן נעשתה בדיקה במסגרת הבדיקה השוטפת של תיקי שחקני הקבוצה, והבדיקה לא העלתה מימצאים חריגים כמו טרנזקציות כספיות יוצאות דופן.

מאחר שהבדיקה לא העלתה לכאורה חשדות לפלילים, לא היה לה המשך. גם בימים האחרונים המשיכו ברשות המסים לטעון כי לא מתקיימת מטעמה כל חקירה בפרשה.

ואולם, בעקות מידעים חדשים שפורסמו בימים האחרונים מאז התאבדותו של פנאן, ברשות המסים החליטו להיכנס לבדיקה בנושא.

על-פי המידע שפורסם עד כה, שחקני הקבוצה וכן גורמים נוספים נעזרו בפנאן לצורך השקעותיהם. פנאן השקיע באמצעות הברוקר הלונדוני ניק לוין, שנעלם באחרונה בבריטניה.

באופן רגיל, רווחים מהשקעות בשוק ההון באמצעות הבורסה ממוסים באופן אוטומטי. ואולם, אם הרווחים על ההשקעות התקבלו במזומן - הרי שלכאורה לא היה כל דיווח עליהם, וממילא לא שולם עליהם מס. בינתיים,

ככל שחולפים הימים, הולכים ומצטברים מידעים נוספים על גורמים שהיו מעורבים בפעילות. כמו כן, על-פי ההערכות פנאן לא פעל לבד, אלא היו גורמים נוספים שהיו מעורבים בפעילות זו.

ציון נתן לא מסתתר

ציון נתן, לשעבר החשב של מכבי תל-אביב ומי שהיה חברו הטוב ושותפו של מוני פנאן, אמר היום לתוכנית "עושים ספורט" בגלי צה"ל כי דיבר לאחרונה עם פנאן ביום שבת.

"הוא כל הזמן שידר נינוחות", אמר נתן. "זו זכותם של הבעלים של מכבי לעשות את שברצונם לעשות", אמר מי שסיים את עבודתו במכבי תל-אביב לא מזמן.

"אני לא רוצה להשמיץ אף אחד, כתוב שירדתי למחתרת ושלא הייתי בלוויה. אני לא ירדתי למחתרת. הייתי שם, איך בעיתון ("הארץ") כתוב שלא הייתי בלוויה? הייתי שם. מוני פנאן גמר את כל הכסף שלו, הוא נשאר בלי כלום, בלי כלום. רכב לא נשאר למשפחה".

"לא נכון מה שכתוב בעיתונים. לא היה לו כסף, החזרנו את כל הדברים, ואנחנו לא רוצים שיהיה חובות לאף אחד", אמר נתן.

"כולם מדברים על הקופה הקטנה - פנאן הוציא כסף עבור השחקנים, ושני אנשים מטעם מכבי חתמו על הקבלות. מי יכול לבוא ולהעיר על זה? למה שותים את דמו של מוני? לא מדובר בסכומים גדולים, לא היה שם שקל מעבר למה שצריך - שמעון מזרחי היה חותם על משהו שלא צריך?".

"אני לא מסתתר מאיש כמו שכתבו בעיתון, לא מפחד מאיש, אני עם המשפחה. חיבקתי את כולם ואהבתי את כולם", אמר. "מה יש לי להתחבא? מה, אני מסתיר ממישהו?".

שימוש במותג

"חברת מ.פנאן היתה שלי. שילמתי לו משכורת ורציתי להשתמש בשמו וחתמתי איתו על הסכם. ביום בהיר אחד איבדתי חבר. הוא לא היה שותף, הוא לא היה בעל הבית. היום יש לי חוב פרטי לבנק של 100 אלף שקל. זהו. החוב הוא אישי שלי ואני אחזיר אותו לבנק".

"איך אני יכול לקנות מנוי לעיתון כשהכתבים שם משקרים כל הזמן? הבנאדם עוד לא נקבר וראית מה עושים?".

"אני רוקנתי את המשרד כי אין לי את מוני שם. מה אני אעשה שם בלי מוני, אין לי את המותג יותר. אני אולי אשנה את השם של החברה - זה מותג שירד לפח".

"אם תראה לי אדם שיגיד שנתן מעטפה לידי - תקבל ממני את כל מה שתרצה, אני מתחייב על זה. שום דבר לא נעשה במשרד שלי. שמעון מזרחי לא ידע מזה, דיויד פדרמן לא ידע מזה", אמר נתן.