הרשות השנייה תפרסם מכרז חדש לערוץ 10 ביום שני הקרוב

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, הורה לרשות השנייה לצאת במכרז חדש לערוץ 10 באופן מיידי וללא דיחוי ■ בערוץ 10 סירבו להגיב לידיעה

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, פרסם היום (ה') בצהריים את החלטתו לפיה יש לצאת למכרז חדש לערוץ 10 ללא דיחוי.

כזכור, ביום א' השבוע החליטה מועצת הרשות השנייה לצאת למכרז למציאת מפעיל חדש לערוץ 10, אך נמנעה מלקבוע מועד יציאה חדש למכרז, כשהיא מסתמכת על הצעת חוק חדשה להארכת הזיכיון של הערוץ, אותה יזמו בשבוע שעבר חברי הכנסת נחמן שי וכרמל שאמה כפיתרון חלופי ליציאה למכרז.

בנוסף להצעת חוק זו, הביעו משרד האוצר והתקשורת את כוונתם להירתם לשינוי החקיקה. את ההחלטה בעניין גלגלה המועצה אל היועץ המשפטי לממשלה, על מנת שיכריע בסוגייה.

במכתבו מהיום, עו"ד ליכט, המשנה ליועמ"ש, שולל מהלך של חקיקה כתחליף ליציאה למכרז. במכתב אשר מוען לעו"ד דורון אבני, היועץ המשפטי של הרשות השנייה, כותב ליכט: "עמדתנו היא כי בעיתוי הנוכחי, דהיינו כ-11 חודשים לאחר המועד האחרון לקבלת ההחלטה על-פי התקנות וכ-3 חודשים לפני תום תקופת הזיכיון, אין בקיומן של יוזמות חקיקה המצויות בשלבים הראשונים כדי לגבור על חובתה של המועצה להפעיל את סמכויותיה כמתחייב על-פי דין".

ליכט מוסיף ומציין כי עוד בראשית החודש כתב מכתב ובו הבהיר כי "אי-קבלת החלטה בנוגע לשאלת הארכת הזיכיון מהווה הפרה של הוראות תקנות הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. המועד האחרון לקבלת ההחלטה על-פי התקנות היה ביום 1.12.08. הפרת הוראות אלה חותרת תחת תכליתן של התקנות - לאפשר תחילת שידורים של זיכיון חדש מיד עם סיום תקופת הזיכיון של ישראל 10 (מפעילת ערוץ 10, מ"ש)".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "בהמשך להתחייבות יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, למלא אחר הוראות היועץ המשפטי לממשלה בנוגע למכרז ערוץ 10, ובהמשך למכתבו של עו"ד אבי ליכט מהיום, תפרסם הרשות השנייה מכרז לערוץ 10 ביום ב' הקרוב, ה-26 לאוקטובר".

בערוץ 10 סירבו להגיב.