תקציב הפרסום של מיקרוסופט עובר ממקאן לאדלר-חומסקי

הטיפול בתקציב העולמי של מיקרוסופט עבר לסוכנות וונדרמן שאין לה ייצוג בישראל, וזו התקשרה לצורך הטיפול בתקציב עם LEAD מקבוצת אדלר-חומסקי ■ היקף תקציב הפרסום של מיקרוסופט בישראל: כמיליון דולר

תקציב הפרסום של מיקרוסופט, כמיליון דולר במחירים ריאליים, עובר ממשרד הפרסום מקאן-אריקסון לקבוצת אדלר-חומסקי - כך נודע ל"גלובס". השינוי בישראל הינו חלק ממהלך גלובלי, שבמסגרתו עובר תקציב הקריאייטיב של מיקרוסופט בעולם לטיפול חברת וונדרמן מסוכנות Y&R.

וונדרמן היא סוכנות העוסקת בעיקר בקידום מכירות ובשיווק ישיר, ומשתייכת כאמור לסוכנות Y&R מקבוצת WPP. בישראל לא קיימת נציגות של וונדרמן, אך שלמור-אבנון-עמיחי, המשרד הראשי של הקבוצה בישראל, הוא בעל הזכויות לפתוח נציגות כזאת - אם יחפוץ בכך.

מלבד שלמור-אבנון-עמיחי, WPP בישראל מונה גם את המשרדים JWT ישראל (בה היא בעלת מניות) ופוגל-אוגילבי (איתו היא קשורה בהסכם ייצוג). לפני כשנתיים רכשה WPP את קבוצת גריי העולמית, המיוצגת בישראל על-ידי אדלר-חומסקי.

לוונדרמן בארה"ב יש גם קשר אישי עם קבוצת אדלר-חומסקי: אמיר גיא, מנכ"ל משותף באדלר-חומסקי, היה בתפקידו הקודם מנהל בחברת וונדרמן קט&ג'ונסון, וניהל בין היתר את תקציב מיקרוסופט באמריקה. בנוסף, חברת הפרסום LEAD מקבוצת אדלר-חומסקי נמנית מזה כ-6 שנים על מערך הפרסום של מיקרוסופט, ומנהלת עבורה בעיקר את הפעילות המקומית. על הקמפיינים הגלובליים שפורסמו בישראל (שהיוו גם את החלק הארי של התקציב) היתה אחראית קבוצת מקאן-אריקסון.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מתחילת 2009 פרסמה מיקרוסופט בהיקף כולל של כ-2.5 מיליון דולר - כ-2 מיליון דולר מתוכם באמצעות מקאן. עם זאת מקאן יכולים להתנחם בעובדה שבישראל - כמו בעולם - רכש המדיה יישאר בחברת המדיה יוניברסל מקאן.

שלומי אבנון, הנציג הבכיר של קבוצת WPP בישראל, מסר בתגובה: "עד המועד שנחליט לפתוח סוכנות וונדרמן בישראל יש ל-LEAD שיתוף-פעולה נקודתי עם וונדרמן, באמצעות מיקרוסופט שהוא לקוח וונדרמן. כל עוד לא תהיה נציגות רשמית, הם זכאים לעשות שיתוף-פעולה בארץ באמצעות כל לקוח".

אייל חומסקי, מבעלי קבוצת אדלר-חומסקי, אישר את הידיעה ואמר: "התקציב של מיקרוסופט נחלק לקמפיינים בינלאומיים ומקומיים. הטיפול יהיה קו-אופרציה בין אדלר-חומסקי ל-LEAD, כשאדלר יהיה המוביל בכל הקשור ל-ATL, וה-BTL ייעשה על-ידי LEAD בכובע של וונדרמן".

היום (ה') יעלה קמפיין ראשון של אדלר-חומסקי למיקרוסופט לרגל השקת תוכנת חלונות 7 - מערכת ההפעלה החדשה המושקת בכל העולם בו זמנית.