בדיקת גלובס-ערך: רמת גן היא העיר הידידותית ביותר להנהלות חברות ביטוח

מבדיקה שערכנו ביחס לשבע ערים גדולות, רמת גן בולטת כעיר הכדאית ביותר להקמת מטות של חברות ביטוח. אף שהתשלום למשכיר אינו נמוך, התוצאה המצרפית של עלויות השכירות היא הנמוכה ביותר בארץ

חברות הביטוח הן צרכניות גדולות של שטחים משרדיים במקומות רבים בארץ. המטות של חברות אלו ישבו שנים רבות בתל אביב, ולפני כעשור החלו החברות לחפש אלטרנטיבות, בעיקר בגלל עלות הארנונה הגבוהה בתל אביב.

בית המשפט נדרש לאחרונה לסוגיית עלויות הארנונה של חברות הביטוח בפ"ת, בעקבות הסכמים שהיו בין החברות והעירייה. בפסק הדין נקבע כי ההבטחות השלטוניות יכובדו.

מבדיקה שערכנו ביחס לשבע ערים גדולות, רמת גן בולטת כעיר הכדאית ביותר להקמת מטות של חברות ביטוח. אף שהתשלום למשכיר אינו נמוך, התוצאה המצרפית של עלויות השכירות היא הנמוכה ביותר בארץ.

המפתיע הוא שדווקא הערים שמחוץ לגוש דן - ירושלים, חיפה ובאר שבע - יקרות יותר עבור חברות הביטוח בהשוואה לערי המרכז. עלות הארנונה בחיפה גבוהה פי 3 בהשוואה לרמת גן. העלויות בירושלים ובאר שבע גבוהות אף הן בהשוואה לרמת גן. חשוב להדגיש שהאמור כאן נוגע רק לחברות ביטוח, ולא לסוכנויות ביטוח, שדינן ברוב הרשויות המקומיות כדין עסק רגיל.

הכותב הוא מנכ"ל חברת ערך - מיסוי עירוני וניהול נדל"ן