הכנסת תבצע חקיקה מזורזת להצעה להארכת זיכיון ערוץ 10

הצבעה ראשונה בנושא תתקיים בכנסת כבר ביום רביעי הקרוב ■ במקביל תפרסם מחר מועצת הרשות השנייה מכרז חדש להפעלת הערוץ

שני תהליכים מנוגדים יתרחשו השבוע במקביל בעניין ערוץ 10: הראשון יחול מחר (ב'), כאשר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו תפרסם מכרז למציאת מפעיל חדש לערוץ 10; והשני יתרחש יומיים אחר-כך, ביום רביעי, אז כפי הנראה תתקיים בכנסת הצבעה טרומית להצעת החוק בעניין הארכת זיכיונה של ישראל 10 לשנתיים נוספות, הצעה אותה הגישו לפני כשבועיים חברי הכנסת נחמן שי וכרמל שאמה.

המכרז החדש להפעלת ערוץ 10 שיתפרסם כאמור מחר הנו לשנתיים - תקופה קצובה ביותר, אך כזו הטומנת בחובה הזדמנות עבור הזוכה - יתרון בקבלת הרישיון לאחר שתקופת הזיכיון תסתיים.

היציאה למכרז נכפתה כזכור על מועצת הרשות השנייה, שנטתה לתמוך בהצעת החוק החדשה ולהיאחז בה, כאשר ביום חמישי האחרון פסק המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, כי יש לצאת למכרז חדש ללא דיחוי.

הבוקר (א') מסתבר כי להצעת החוק הנ"ל גויסה תמיכתם של משרד האוצר ומשרד התקשורת, המבינים את חשיבות החקיקה המהירה של הצעת החוק עבור המשך שידורי הערוץ במתכונתו הנוכחית. זאת לאחר שעד לשבוע החולף, תכננו שר התקשורת משה כחלון ושר האוצר יובל שטייניץ ליזום הצעת חוק ממשלתית, הדומה לזו של שי ושאמה, בה ייכללו כל הסעיפים שהוסכמו במשא-ומתן עם הערוץ בחודשים האחרונים.

נראה כי השרים הבינו כי הצטרפות להצעת חוק קיימת רק תועיל לזירוז החקיקה ותבטיח את המשך שידורי ערוץ 10. נכון להיום, הצעת חוק להארכת זיכיון ישראל 10 היא הצעת החוק הבלעדית שעליה תסתמך הכנסת.

ח"כ שאמה אמר היום ל"גלובס" כי "ראוי להאריך את הזיכיון של ערוץ 10 בשנתיים, במקביל לדחיית תשלום חובת הערות במסגרת הסדר כולל לפריסתו".

"הצעת החוק נולדה לגמרי באופן פרטי, והגשנו אותה עם ח"כ נחמן שי", אמר שאמה, והוסיף כי אין להצעת החוק שום נגיעה לאינטרסים אישיים.

במקביל, מחר יתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת דיון נוסף בעניין הרפורמה בערוצי השידור המסחריים, שיעסוק במעבר משיטת הזיכיונות לשיטת הרישיונות.