האם טבע בדרך לרכוש את פרוטליקס?

ביום ו' האחרון דיווח אתר אינטרנט אמריקני שמתמחה בשמועות משוק ההון על כך שטבע מעוניינת לרכוש את פרוטליקס במחיר של 20 דולר למניה, לעומת מחיר השוק של 8.4 דולר

חרושת השמועות בנוגע לרכישה הבאה של טבע נמשכת במלוא המרץ. הפעם משדכות השמועות בין טבע לבין פרוטליקס הישראלית, שלאחרונה דיווחה על הצלחה בניסוי הקליני שלב III בתרופה לטיפול במחלת הגושה.

ביום ו' האחרון דיווח אתר אינטרנט אמריקני שמתמחה בשמועות משוק ההון על כך שטבע מעוניינת לרכוש את פרוטליקס במחיר של 20 דולר למניה, לעומת מחיר השוק - שהוא 8.4 דולר. משקיעי פרוטליקס לא התרגשו, ומניית החברה ירדה ביום שישי ב-3.5% בניו-יורק.

נראה שאחת הסיבות לקשור בין טבע לפרוטליקס היא העובדה שיו"ר טבע, אלי הורביץ, הוא גם יו"ר פרוטליקס ומחזיק במניות דרך קרן פונטיפקס, וסגן יו"ר טבע, פיליפ פרוסט, מחזיק ב-9.9% ממניות פרוטליקס. ובכל זאת, לפחות כרגע נראה שהשמועה תישאר בגדר שמועה בלבד.

בראיון ל"גלובס" אמר מנכ"ל החברה, דוד אביעזר, כי פרוטליקס אינה מתכננת כרגע להימכר, אלא אם תגיע לידיה הצעה יוצאת דופן שלא ניתן לסרב לה, אך כעת אין הצעה כזו על הפרק. עם זאת, פרוטליקס מחפשת שיתוף פעולה לשיווק המוצר שלה, וטבע היא בהחלט מועמדת סבירה לשיתוף פעולה כזה - אם כי כרגע אין מידע קונקרטי לכך שהיא המועמדת היחידה או המובילה.

לטבע יכול להיות יתרון בשיווק תרופה לגושה, שישראל היא אחת הצרכניות המובילות שלה בשל שכיחות גבוהה של המחלה בקרב יהודים. לטבע אין השקעה בפרוטליקס, אך היחסים טובים מאוד כמובן ויש להן שני פרוייקטי פיתוח משותפים.

למרות שהרכישה היא הגיונית מאוד בעבור טבע, ייתכן לאור האמור לעיל שפרוטליקס תבקש מחיר שכרגע אינו משתלם לטבע, בהינתן מוצר אחד בלבד בשוק בינתיים. שיתוף פעולה בשלב הזה בין טבע ופרוטליקס, עשוי להוביל למכירה החברה לטבע מתי שהוא בעתיד.