נעילה חיובית בבורסה בת"א: מניית סרגון זינקה ב-5%

החברה פרסמה דו"חות כספיים טובים מהצפוי ומסרה תחזיות טובות לרבעון הרביעי ■ אפריקה ישראל איבדה 2.9% ■ יום לאחר רכישת השליטה בבזק - המניה ירדה ב-0.6% ■ בשוק ממתינים להחלטת הריבית

פתיחה חיובית של שבוע המסחר בוול סטריט דחפה את הבורסה בת"א לעליות היום (ב'), כאשר מחזור המסחר הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל, בהתאם לממוצע השנתי. מניות בזק ואפריקה ישראל המשיכו לרכז עניין רב - הראשונה בעקבות רכישת השליטה בה בידי שאול אלוביץ' והשנייה על רקע המשך המו"מ להסדר החוב. ברקע, בשוק המתינו לפרסום החלטת הריבית של בנק ישראל בשעה 17:30.

מחדר המסחר של בית ההשקעות IBI נמסר, כי שיכון ובינוי לא מצליחה להתרומם ביחד עם כל השוק בגלל הפצת המניות שביצע דויטשה בנק לפני כשבועיים - השוק טרם ספג את כל העודפים שהופצו. שנית, השוק מתמקד במניות הפיננסים - המשקיעים עוברים אט אט ממניות הבנקים למניות חברות הביטוח.

לאחר פגישה לילית מאכזבת של בכירי אפריקה ישראל עם נציגות מחזיקי האג"ח במשרדו של עו"ד ליפא מאיר, הצדדים ישובו וייפגשו היום וינסו לקדם את המו"מ. בינתיים, פעילים בשוק מסרו ל"גלובס" כי המניה עלולה לרדת בחדות בעקבות הדילול הצפוי לבעלי המניות, וכי הזרים והמוסדיים כמעט ולא פעילים בנייר.

כאמור, הערב תפורסם הודעת הריבית של בנק ישראל לחודש נובמבר. בשוק מעריכים כי בנק ישראל יותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.75%. "אנו ממשיכים לראות בהותרת הריבית על כנה תרחיש סביר והגיוני יותר, אולם לא ניתן לפסול אפשרות להעלאה של 0.25%", אמר רונן מנחם, אסטרטג ההשקעות הראשי בבנק מזרחי טפחות. מנגד, האגרסיבי ביותר בתחזיותיו הוא בנק ההשקעות הבריטי ברקליס, שחוזה כי פישר יעלה הערב את הריבית ב-0.25%.

012 סמייל מקבלת הלוואה של 1.2 מיליארד שקל מיורוקום

אלרון , שבשליטת דסק"ש של נוחי דנקנר, הודיעה היום כי קיבלה מכתב אינדיקציות בלתי מחייב למכירת החברה הבת מדינגו במזומן תמורת 150-170 מיליון דולר. כמו כן, עשויה אלרון לקבל תגמולים נוספים בהתאם לעמידתה של מדינגו באבני דרך שיוסכמו בין הצדדים, אשר עשויים להביא את היקף העסקה ל-185-213 מיליון דולר. במידה שהעסקה אכן תצא אל הפועל, אלרון תרשום רווח הון של 54-80 מיליון דולר, כאשר הרווח הצפוי לדסק"ש הינו 25-38 מיליון דולר.

בנק הפועלים זכה בהליך משפטי בניו יורק כנגד הבנק האיטלקי אינטסה ויקבל 24 מיליון דולר. הפרשה החלה במאי 2003, כאשר אינטסה מכר לבנק הפועלים אג"ח של חברת מוצרי החלב האיטלקית הגדולה פרמה לט, בסך 14.3 מיליון דולר. פרמה לט קרסה בדצמבר 2003 כשחובותיה הגיעו ל-21 מיליארד דולר, והפועלים נאלץ למחוק את ההשקעה.

חברת הספנות צים שבשליטת החברה לישראל עדכנה אמש בדיווח לבורסה על כוונתה לפתוח בהליכים משפטיים נגד בנק מזרחי טפחות בגין מחלוקת על חוב בסך 9.7 מיליון דולר. יש לציין כי גם מזרחי-טפחות בבעלות האחים העופר (בצוותא עם קבוצת מוזי ורטהיים).

012 סמייל , כחלק מההיערכות לעסקת אלוביץ'-בזק, הודיעה כי תקבל מיורוקום הלוואה בתנאים מועדפים בסך 1.2 מיליארד שקל, שיועדו לביצוע חלק ממימון עסקת בזק. ההלוואה תועמד לשימוש סמייל במשך 4 החודשים הבאים ותישא ריבית נמוכה במיוחד, שלא פורטה בדיווח.

פלאזה סנטרס, חברת בת של אלביט הדמיה , גייסה כ-100 מיליון שקל בהנפקה פרטית לגופים מוסדיים ישראליים באג"ח "סטרייט" באמצעות הרחבת סדרת אג"ח ב'. מהחברה נמסר כי "במהלך שלושת החודשים האחרונים גייסה החברה באמצעות אגרות חוב יותר מ- 150 מיליון שקל מגופים מוסדיים ישראלים".

סרגון דיווחה בשעות הצהריים כי הרוויחה 1.8 מיליון דולר, שהם 5 סנט למניה והכנסותיה צמחו ב-6% לרמה של 44.7 מיליון דולר. לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים בוול סטריט, סרגון הייתה אמורה לרשום רווח נקי של 3 סנט למניה על הכנסות בהיקף 44.3 מיליון דולר.

הראל השקעות דיווחה הבוקר כי חברות בנות שלה התקשרו בשבוע שעבר בהסכם מכר מותלה עם תדהר לרכישת הבעלות בבניין מרפאות מרחבי שמקימה תדהר בהרצליה. התמורה מוערכת בסך של כ-60 מיליון שקל.