יצרנית הפלסטיק "סטילפלסט": חומר גלם פגום הביא לייצור רובים עקומים

החברה, המייצרת חלקים ברובי ה"תבור", תובעת 730 אלף שקל מחברת גדות מסופים לכימיקלים המספקת לה את חומרי הגלם לייצור הרובים, בטענה כי סיפקה לה חומרים פגומים

חברת סטילפלסט, המייצרת חלקים ברובי ה"תבור" וה"מיקרו תבור", תובעת בבית משפט השלום בתל-אביב 730 אלף שקל מחברת גדות מסופים לכימיקלים, המספקת לה את חומרי הגלם לייצור הרובים, בטענה כי סיפקה לה חומרים פגומים שגרמו לרובים להיות עקומים.

סטילפלסט מתמחה בייצור תבניות והזרקות פלסטיק, והיא בין החברות היחידות בארץ המשלבות פיתוח וייצור. ב-5 השנים האחרונות היא מייצרת את בית הפלסטיקה של רובי ה"תבור" וה"מיקרו תבור" עבור חברה פרטית בשם I.W.I. רוב הרובה מיוצר מפלסטיק אך גם מחלקים שונים, והוא מיועד להרכבה עצמית על-ידי הלקוח, בעיקר חברת I.W.I, ולכן רק היא יכולה לדעת אם יש פגם באחד החלקים.

באמצעות עוה"ד ארז יצחקי ורועי גאליס ממשרד גדעון פישר ושות' טוענת סטילפלסט, כי במשך השנים יוצרו עשרות אלפי רובי תבור, ובהתאם לכך היא הזמינה מגדות עשרות טונות של חומר הגלם מסוג Zytel. אלא שבאחד מהמשלוחים של החומר נתגלה פגם לאחר הרכבת הרובים, שגרם לעקימותם של כ-2,400 רובים.

בניגוד לפרסומים שונים, עלות ייצור הרובה אינה מסתכמת ב-97 שקל. סטילפלסט טוענת לנזק, בין היתר, בסך כ-233 אלף שקל בגין 2,400 רובים פגומים, אלא שסכום הנזק מתייחס לחלקים בנשק שהיא מייצרת ולא לעלות הנשק כולו.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת"א 09-10-23177).