עסקת מניות בין פישמן ובן-דב חושפת שווי גבוה למבני תעשיה

במסגרת העסקה תרכוש מבני תעשיה 10.5% ממניות דרבן מחברת טאו, בתמורה להקצאת 4.9% ממניות מבני תעשיה לטאו ■ הערכת שווי שבוצעה במסגרת העסקה מצמידה למבני תעשיה שווי של 2.7 מיליארד שקל - גבוה בכ-28% משוויה בבורסה

חברת מבני תעשיה מקבוצת פישמן הודיעה היום (ד') כי תרכוש מטאו של אילן בן דב 10.51% ממניות דרבן המוחזקות על ידי טאו, קרי כ-5.4 מיליון מניות. בתמורה, מבני תעשיה תקצה לטאו מניות שיהוו כ-4.9% מהון המניות של מבני תעשיה (15.8 מיליון מניות). העסקה תושלם עד סוף השנה.

על פי ההסכם, התחייבה טאו תשואות כי במשך שנתיים מיום ביצוע העסקה, היא לא תרכוש מניות נוספות של מבני תעשייה באופן שיביא לכך שתחשב כבעלת עניין בחברה, כלומר לא תעלה לשיעור החזקה של 5% ומעלה במבני תעשיה.

היחס בין מספר מניות מבני תעשיה שהוקצו לטאו למספר מניות דרבן שנמכרו על ידי טאו למבני תעשיה, נקבע במו"מ בין החברה לבין טאו, על בסיס הערכת שווי של החברה ושל דרבן שבוצעה עבור מבני תעשיה על ידי מעריך שווי חיצוני בלתי תלוי במבני תעשיה או בבעל השליטה בה.

ההערכה מצמידה למבני תעשיה שווי של 2.73 מיליארד שקל - גבוה בכ-28% משווי השוק של המניה בבורסה. הערכת השווי של דרבן מעידה על שווי של 1.34 מיליארד שקל, בעוד שהחברה נסחרת בבורסה לפי שווי של 734 מיליון שקל בלבד.

מניות מבני תעשיה שהוקצו על ידיה לטאו תהיינה "מניות חסומות" ועל מכירתן, על ידי טאו, תחולנה המגבלות הקבועות בחוק ובתקנות ניירות ערך.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"