השופטת כוחן: מי שחושב שגאידמק יגיע לארץ - משלה את עצמו

אמרה את הדברים בדיון בתיק נגד גאידמק ונגד נחום גלמור בפרשת הלבנת ההון ■ "אנחנו לא צרפת שמנהלת תיק בהיעדר נאשם" אמרה השופטת - ותהתה האם בכוונת התביעה לפצל את התיק בין גאידמק לבין נאשמים אחרים

"ארקדי גאידמק נמצא ברוסיה, והוא גם לא יבוא למשפט. מי שחושב שהוא יגיע לארץ למשפט משלה את עצמו" - כך העירה היום (ג') שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, חיותה כוחן, בדיון בתיק הפלילי נגד גאידמק ונגד נחום גלמור בפרשת הלבנת ההון.

השופטת תהתה כיצד בכוונת התביעה לנהל את התיק בהיעדרו של גאידמק. "אנחנו לא צרפת כאן, שמנהלים תיק בהיעדר נאשם", העירה. היא תהתה האם בכוונת התביעה לפצל את התיק בין גאידמק לבין נאשמים אחרים לאור הנסיבות הללו. לדבריה, היא רואה קושי להביא את גאידמק, וכן היא רואה קושי בהתנהלות המשפט.

הדיון בבקשת הפרקליטות לחייב את גאידמק להפקיד ערבויות נוספו בוטל, לאור הסכמת הפרקליטות והסניגורים כי הוא יוסיף עד ל-23 בנובמבר ערבות בסך 3.5 מיליון דולר במזומן. כערבות ישמש גם סכום של 2.1 מיליון דולר המצוי בחשבונו שחולט. סך הערבויות שיועמדו להבטחת התייצבותו למשפט - 9.6 מיליון דולר.

הדיון עסק גם בבקשת הפרקליטות להטיל ערבויות על נחום גלמור לצורך התייצבותו בישראל למשפט.

התביעה, באמצעות עוה"ד טלי נג'רי ולירן חיון מפרקליטות מיסוי וכלכלה, ביקשה להטיל על גלמור ערבויות של 7 מיליון דולר. לטענתם, "הנאשם מהתל ברשויות המדינה. הוא אמר כי ישתף פעולה, ואחר-כך לא התייצב. הנאשם הזה ניתק באופן סיסטמתי את זיקותיו לישראל מהרגע שהחלה חקירה נגדו".

מעבר לכך העירה התביעה כי הסניגורים עצמם אמרו כי מדובר באיש עשיר, אפילו מיליונר. "הוא מכר חברה ב-120 מיליון דולר", טענה התביעה.

הסניגורים, עורכי הדין נבות תל-צור וז'ק חן, אמרו כי סכום הערבויות שמבקשת המדינה הינו חסר תקדים לפי כל קנה-מידה.

לטענתם, מדובר בתושב חוץ שלא חי בישראל. הסניגורים הסכימו לקביעת סכום סביר, ואמרו כי אחיו יוכל לערוב לו. לדבריהם, "יש הבדל תהומי בין גלמור לבין גאידמק. ההשוואה בינו לבין גאידמק היא השוואה פרועה".

השופטת, חיותה כוחן העירה כי גלמור אינו העבריין העיקרי בתיק, ושלחה את התביעה ואת הסניגוריה להגיע להסכמה בדבר סכום ערבויות סביר, באמצעות אחיו של גלמור. אם יתברר כי הוא לא מתייצב למשפט, או אז ישקלו את הגדלת הערבויות.