שר לשעבר בממשלת צרפת: ארקדי גאידמק עבד כסוכן חשאי

כך דווח בגלי צה"ל ■ בראיון לעיתון הצרפתי "לה פיגארו" אומר שארל פסקוואה, שהיה שר הפנים בצרפת והורשע גם הוא בפרשת אנגולה-גייט: "ביהמ"ש לא היה מודע לכל הפרטים כשהרשיע את גאידמק וכשגזר עליו את העונש"

שר לשעבר בממשלת צרפת אומר כי ארקדי גאידמק, שנידון שם ל-6 שנות מאסר בפועל בגין סחר בלתי חוקי בנשק עם אנגולה, עבד כסוכן חשאי עבור שירות הביון של הממשל בפריז - כך דווח בגלי צה"ל.

בראיון שמתפרסם היום (ה') בעיתון הצרפתי "לה פיגארו" אומר שארל פסקוואה, שהיה שר הפנים והורשע גם הוא בפרשת אנגולה-גייט, כי "בית המשפט לא היה מודע לכל הפרטים כשהרשיע את גאידמק וכשגזר עליו את העונש".

לדברי פסקוואה, שנידון לשנת מאסר בפועל בגין חלקו בפרשה, נשיא צרפת לשעבר ידע כי גאידמק הוא סוכן חשאי: "אני מצפה מז'אק שיראק לקחת אחריות בנושא, ולהודות בכך שהוא אף התכוון להעניק לגאידמק מדליה על פעילותו למען צרפת", אמר לעיתון.

במסגרת פרשת אנגולה גייט מכרה חברה צרפתית נשק לשלטונות אנגולה לאורך שנות ה-90, אז נאבקו השלטונות במדינה האפריקנית במורדים. החברה, ובראשה גאידמק, ייצאה לאנגולה מאות טנקים, מאות אלפי פגזים ומוקשים וכן מספר מסוקים.

בין רוסיה לצרפת אין הסכם הסגרה, כך שנכון לעכשיו גאידמק לא ירצה את עונש המאסר שנגזר עליו, אך הדבר מקשה עליו להיכנס לארץ. במסגרת הפרשה נידון גם ז'אן כריסטוף מיטראן, בנו של נשיא צרפת שקדם לשיראק, לעונש מאסר על-תנאי.