ורמוס: "אין עניין לפגוע בלבייב; מתי ראינו אדם מתחייב כך?"

מנכ"ל פסגות לגלי צה"ל: "ניצלנו את העובדה שלבייב היה מעוניין להמשיך ולשלוט בחברה" ■ ורמוס ל"גלובס": "הישגנו את כל המטרות"

"לא נוותר על חוב ולא תהיה תספורת. אם לבייב יהיה מעוניין להמשיך בשליטה - נדרוש הזרמה משמעותית. 750 מיליון שקל זו אכן הזרמה משמעותית" - כך אמר הבוקר מנכ"ל פסגות, רועי ורמוס, לגלי צה"ל.

בתגובה ראשונה ל"גלובס" ביום שישי, שעות אחדות לאחר הסדר החוב שאליו הגיעה אפריקה ישראל מול מחזיקי האג"ח, אמר ורמוס: "ההסכם השיג את כל המטרות שהצבנו בתחילת הדרך: החזר מלא של החוב לטובת בעלי האג"ח והזרמת כספים מבעל השליטה".

"אני לא זוכר מתי ראינו אדם פרטי מתחייב להשקיע מכיסו סכום כזה, ועוד לרדת ב-20% מאחזקתו", הוסיף ורמוס. "לנו אין עניין לפגוע בלבייב. יש לנו עניין להזרים כסף לחברה.
ניצלנו את העובדה שלבייב היה מעוניין להמשיך ולשלוט בחברה".

"רק במבחן הזמן נוכל לדעת אם ההסדר יתממש, חלק מנכסי החברה ישמשו כבטחונות", המשיך ורמוס. "ההסדר היה אמור להיות כזה שהחברה תוכל לעמוד בו ולהחזיר חובות". כשהתבקש להתייחס לביקורות שהוטחו גם בבית ההשקעות שהוא מנהל, אמר ורמוס:
"כשאתה מנהל כסף של אחרים אתה צריך להיות מאוד זהיר בהחלטות שלך. יכול להיות מצב שבו חלק מהחברות ייתקלו בבעיות".

פרופ' אמיר ברנע, המשמש ביועץ הכלכלי מטעם אפריקה בהסדר החוב, אמר לגלי צה"ל:
"לבייב עשה הרבה כדי להגיע להסדר - ההזרמה, הירידה באחזקות וההפיכה ל'חברה רזה' - כי חלק ממניות החברות הבנות יעברו למחזיקי האג"ח".

בתשובה לשאלה "מה יקרה אם בעוד כמה שנים יתברר שאין כסף?" השיב ברנע: "ההסדר מציע לחברה יכולת חיים ויכולת הסדר חוב".