פריגו מוכרת את קרליין לאמיליה פיתוח תמורת 205 מיליון שקל

מלבד פעילות המותג קרליין בארץ ובחו"ל, הרכישה כוללת גם את כל הפעילות באמצעות החברה-הבת אגיס הפצה ושיווק ■ כמו כן כוללת העסקה גם 50% ממניות חברת דנאגיס, זרוע ההפצה של מוצרי קרליין בישראל

חברת אמיליה פיתוח שבשליטת עודד פלר רוכשת את חברת קרליין מידי פריגו תמורת 205 מיליון שקל - כך דיווחה הלילה (א') החברה לבורסה. אמיליה פיתוח תשלם121.5 מיליון שקל עבור הפעילות ו-83.5 מיליון שקל כנגד חובות והלוואות בעלים. בנק ההשקעות וויליאם בלייר ושותפו המקומי פועלים שוקי הון ליוו את פריגו במכירה.

מלבד פעילותה של פריגו עם המותג קרליין בארץ ובחו"ל, עסקת הרכישה כוללת גם את כל פעילותה של פריגו בתחום מוצרי הצריכה, המתבצעת באמצעות החברה-הבת אגיס הפצה ושיווק. אגיס עוסקת בייצור, שיווק והפצה של מוצרי טואלטיקה, קוסמטיקה וחומרי ניקוי. פעילות זו כוללת את המותגים נקה, נטורל פורמולה, סקין גארד, אדם וטיטניום וכן מספר מותגים זניחים נוספים כמו בת אורן, סינטבון ודרמפון.

כמו כן, העסקה כוללת 50% ממניות חברת דנאגיס, המשמשת כזרוע ההפצה של מוצרי קרליין בישראל. חברת דנאגיס מוחזקת בבעלות משותפת של קרליין-פריגו וחברת ההפצה דנשר, והיא אחראית להפצת מותגי שתי החברות. פעילותה של קרליין מהווה כ-40% מכלל פעילות החברה המשותפת.

יצויין כי חברת דנשר התמודדה אף היא על רכישת קרליין יחד עם חברת על בד , אך בסופו של דבר אמיליה פיתוח גברה עליה.

לדברי מנכ"ל אמיליה פיתוח, רוני ארזי, בכוונת החברה להמשיך את פעילות ההפצה במבנה הנוכחי.

חטיבת מוצרי הצריכה של פריגו, הכוללת את קרליין ואגיס, סיימה את השנה הפיסקלית שהסתיימה ב-31 במאי 2009 עם הרעה בכל הפרמטרים הכספיים. מחזור המכירות של החברה רשם ירידה של 4.5%, ואלה הסתכמו ב-338.5 מיליון שקל - לעומת מכירות של 127.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

הרווח הגולמי רשם ירידה של 15% והסתכם ב-108.9 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי נשחק אף הוא ועמד על 32.6%, לעומת שיעור של 36% בתקופה המקבילה. החטיבה חתמה את השנה עם הפסד תפעולי של 4.5 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 7.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

ארזי אומר היום (ב') ל"גלובס": "אנחנו לא קרן שקונה לטווח קצר. אנחנו מתכוונים להצמיח את העסק וליהנות מעליית השווי. נרצה להרחיב החברה, לייעל אותה ולחזק אותה בעזרת הגדלת מכירות. אנחנו אוהבים להשקיע בחברות שיש להן יתרון תחרותי. לקרליין יש מערך חזק ויכולות ייצור גבוהות, וזה מקנה לה יתרון תחרותי ופוטנציאל צמיחה בחו"ל".

לדבריו, מנוע הצמיחה העיקרי הוא הרחבת פעילותה בתחום הפרייבט לייבל בחו"ל. כבר היום מייצרת החברה, שלה מפעל בירוחם, מותג פרטי עבור רשתות מובילות בארה"ב, כמו וול מארט וטארגט.