נייס הרוויחה 24 מיליון דולר ברבעון; חושפת חוזה גדול של 7-9 מיליון דולר

(עדכון) - נייס עקפה את תחזיות השוק הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח - ההכנסות הסתכמו ב-146.1 מיליון דולר ■ החברה הבת אקטימייז חתמה על חוזה עם אחד מ-10 הבנקים הגדולים בעולם

דו"חות טובים מהצפוי, עסקה גדולה של החברה הבת ושיא כל הזמנים בצבר ההזמנות. זהו ללא ספק היום של נייס , אשר סיפקה היום (ב') חדשות טובות למשקיעים וצופה, כדברי המנכ"ל זאבי ברגמן, "אופטימיות זהירה" ו"צמיחה הדרגתית עבור נייס ברבעון הרביעי ובשנת 2010".

הכנסותיה של נייס ברבעון השלישי הסתכמו ב-146.1 מיליון דולר, צמיחה של 4% מהרבעון השני של השנה אך ירידה של 10% מהרבעון המקביל אשתקד. החברה הרוויחה 24 מיליון דולר ברבעון השלישי, שהם 38 סנט למניה, וזאת לעומת 22 מיליון דולר ברבעון השני. בשוק מצפים ממנה לרשום רווח נקי של 37 סנט למניה על הכנסות של 144.8 מיליון דולר, כך שהיא עקפה במעט את התחזיות המוקדמות.

עוד עולה מהדו"חות, כי הרווח הגולמי עלה ל-91.8 מיליון דולר ברבעון השלישי לעומת 88.4 מיליון דולר ברבעון השני. שיעור הרווחיות הגולמי נותר על כנו - 62.9%. הרווח התפעולי של החברה עלה ל-24.9 מליון דולר מ-24.6 מליון דולר ברבעון השני. החברה רשמה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 28.3 מיליון דולר. במהלך הרבעון ביצעה נייס שתי רכישות, אחת קטנה והשנייה מהותית, בהיקף כולל של 85 מיליון דולר. נכון לסוף הרבעון השלישי, בקופת המזומנים של החברה שכבו 518.4 מיליון דולר, ירידה של 7% מהרבעון השני, בעיקר בגלל התשלומים בגין הרכישות.

אולם בדו"ח ניתן למצוא גם נקודות מאכזבות. נתחיל דווקא במה שאין בדו"ח - תחזיות לעתיד. החברה לא סיפקה תחזיות לרבעון הרביעי של 2009, מה שעלול להעיד על המשך האי ודאות בסביבה בה היא פועלת. בנוסף, שיעור הרווח התפעולי של החברה ירד ל-17% מ-17.5%, בעוד שבשוק ציפו לעלייה לרמה של 18.4%. בנוסף, החברה מציינת אמנם כי צבר ההזמנות שלה עלה לשיא ויחס ההזמנות להכנסות גבוה מ-1, אולם היא לא נוקבת במספרים מדויקים באשר להיקף צבר ההזמנות.

חוזה גדול לאקטימייז

רגע לפני שנייס פרסמה את הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של 2009, היא שחררה "ממתק" למשקיעים בדמות עסקת ענק של החברה הבת אקטימייז. החברה חתמה על חוזה עם אחד מ-10 הבנקים הגדולים בעולם, לפתרון כולל של פלטפורמה אחת כלל-אירגונית למניעת הונאות. החברה מדווחת כי מדובר בחוזה בן 7 ספרות, ול"גלובס" נודע כי ככל הנראה היקף החוזה הוא 7-9 מיליון דולר - אחד הגדולים בתולדותיה של אקטימייז.

נייס רכשה את אקטימייז בשנת 2008 ומאז הזרימה האחרונה מספר לא מבוטל של עסקאות לנייס. בעסקה הנוכחית, אקטימייז תסייע לבנק למנוע פשעים פיננסיים. אין זו הפעם הראשונה שאקטימייז משיגה בנק גדול לשורות לקוחותיה, שכן כפי שפורסם ב"גלובס" באמצע ספטמבר, גם הבנק האמריקני JP מורגן הוא לקוח של החברה. נייס עצמה שומרת בקנאות על שמות הבנקים הגדולים הנמנים על לקוחותיה.

חבילת הפתרונות שתספק אקטימייז תאפשר לבנק האמור למנוע הונאות בזמן אמת ובערוצים רבים כגון האינטרנט, מוקדי שירות, כרטיסי אשראי, ביצוע תשלומים ומכשירים למשיכת מזומנים. בנוסף, הפלטפורמה של אקטימייז תאפשר פיתוח עצמי של מודלים למניעת הונאות על ידי מומחים של הבנק. כמו כן, הבנק ישתמש בפתרון לניהול אירועים של אקטימייז לניהול חקירות הקשורות בהונאה בכלל האירגון.