טלעד ליועמ"ש מני מזוז: עצור את החקיקה בעניין ערוץ 10

מבקשת לעצור את החקיקה לפחות עד שבג"ץ ידון בעתירה שהגישה בדרישה לפרסם מכרז מיידי לערוץ ■ בתוך כך, ישראל ביתנו הגישה ערר על הצעת החוק להארכת זיכיון ערוץ 10 בשנתיים שהגישו חה"כ כרמל שאמה ונחמן שי

זכיינית ערוץ 2 לשעבר טלעד פנתה היום (ב') ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה שיפעל כדי לעצור את תהליך החקיקה שנועד להאריך את זכיון ערוץ 10.

לדברי טלעד, "חקיקה כזו, שתכשיר את מעלליה של 'ישראל 10' ותאפשר את הארכת זיכיונה, תהווה מתן פרס למי שפעל בניגוד לדין. היא תהיה חקיקה בלתי סבירה באופן קיצוני ותהווה חקיקה בלתי חוקתית שדינה להתבטל".

טלעד מבקשת מהיועץ שיפעל כדי לעצור את תהליך החקיקה לפחות עד שבג"ץ ידון בעתירה שהגישה בדרישה לפרסם מיידית מכרז לערוץ 10.

מוקדם יותר קבע בג"ץ כי המשיבים בעתירת טלעד יגישו את תגובתם בתוך 30 יום. הפנייה של טלעד למזוז נועדה לבלום תהליך של "חקיקת מחטף" במהלך 30 יום אלה.

בתוך כך, סיעת ישראל ביתנו הגישה היום ערר על הצעת החוק להארכת זיכיון ערוץ 10 בשנתיים, שהגישו חברי הכנסת כרמל שאמה (ליכוד) ונחמן שי (קדימה). משמעות הדבר היא כי ההצבעה בקריאה טרומית בכנסת על הצעת החוק, שאמורה היתה להתקיים ביום ד' הקרוב, תידחה. הדחייה היא ככל הנראה לשבוע ימים, אז יידון הנושא בשנית.

אך גם אם ההצבעה לא תתקיים בשבוע הבא - הניסיונות להארכת הזיכיון לא ייפגעו, שכן שר האוצר יובל שטייניץ ושר התקשורת משה כחלון אמורים להגיש בתחילת השבוע הבא הצעת חוק ממשלתית להארכת הזיכיון של ערוץ 10 בשנתיים נוספות. על הצעת חוק זו יש להניח שישראל ביתנו לא תערער.

נזכיר כי בשבוע שעבר הודיעה ועדת הכלכלה של הכנסת כי המכרז החדש למציאת מפעיל חדש לערוץ 10 יידחה ל-25 בנובמבר. דחיית המכרז תאפשר להשלים הליך חקיקה להארכת זיכיונו של ערוץ 10 בשנתיים נוספות, ואם יצלח ההליך - המכרז יבוטל.