הושלם המיזוג של מיטב-גאון-ישיר

בית ההשקעות החדש ייקרא "מיטב", אך מספר מוצרים ישמרו על המותג "ישיר" ■ ינהל 25.7 מיליארד שקל

לאחר שמונה חודשים של משא ומתן, עסקת המיזוג בין בית ההשקעות ישיר ומיטב (הכוללת תחתיה כבר את גאון שוקי הון) יוצאת לדרך. לפי דיווח של ישיר איי.די.איי, חברת האם של ישיר בית השקעות, עסקת המיזוג אושרה בדירקטוריון ישיר וגאון, והיא צפויה להיחתם היום.

גם לאחר המיזוג עם ישיר, בית ההשקעות החדש ייקרא "מיטב", אך מספר מוצרים ישמרו על המותג "ישיר". היקף הנכסים לאחר המיזוג יעמוד על 25.7 מיליארד שקל, מתוכם כ-6.5 מיליארד שקל בקרנות נאמנות, עוד כ-11 מיליארד שקל בקופות גמל, כ-6 מיליארד שקל בתיקי השקעות וכ-2 מיליארד שקל בתעודות סל.

בבית ההשקעות הממוזג תחזיק מיטב, שבעלות צבי סטפק ושלמה סימנובסקי, 50.01% מהון המניות, בעוד גאון תדולל ל-28.56% וישיר תחזיק ב-21.43%. במסגרת ההסכם, ניתנה לאריאל לנדאו, יו"ר ישיר בית השקעות, אופציה לרכוש עד 1.5% ממניות מיטב, אם לא יממש את האופציות שניתנו לו לרכישת מניות ישיר.

בית ההשקעות החדש יצטרך לשרת חוב בנקאי של כ-160 מיליון שקל, אשר 110 מיליון שקל מתוכו הם חובות שמביאה עימה ישיר. היתרה, הם חובות כתוצאה ממיזוג גאון ומיטב שהושלם בחודש יולי האחרון. כנגד חובות אלה, לגוף הממוזג יש יתרות מזומנים בחבר הבורסה ובחברות בנות נוספות, כך שהחוב הבנקאי נטו עומד על כ-85 מיליון שקל.

עוד קובע ההסכם בין הצדדים, כי לכל גוף יש אפשרות למנות דירקטור מטעמו, בהתאם לאחזקותיו. תיאורטית, מיטב תוכל למנות 7 דירקטורים, ישיר 4 דירקטוריום, וגאון 3 דירקטורים. ואולם, סביר להניח כי הדירקטוריון של מיטב יורכב מפחות מכך, ויכלול את צבי סטפק כיו"ר, וכן שלושה סגני יו"ר: אבנר סטפק, בנו של צבי המשמש כיום כמנכ"ל מיטב, שי פרמינגר, מנכ"ל גאון אחזקות, ולנדאו. מתחת לכל אלה, ימונה בקרוב מנכ"ל.

סופה של תקופה

המיזוג מסמל סופה של תקופה עבור ישיר בית השקעות, בניהול גיורא סרצ'נסקי. רוב נכסיה של ישיר, כ-7 מיליארד שקל, הם בקופות גמל שרכשה לפני כשלוש שנים מהבנק הבינלאומי. לפי הדיווח, על מנת להשלים את העסקה ישיר תמכור את קופות הגמל לחברה האם תמורת 33.6 מיליון שקל, ועוד 8.1 מיליון שקל של הלוואת בעלים שהעמידה חברת האם לחברת קופות הגמל. לפי הדו"חות הכספיים של קופות הגמל של ישיר, יש לה חוב בנקאי של כ-95 מיליון שקל, ולכן שווי הקופות עומד בסך הכל על כ-220 מיליון שקל, כלומר שווי של 3% על הנכסים. *