א-שאפעי לביה"ד לעבודה: מבקש צו מניעה נגד פיטוריו מחדשות ערוץ 2

סלימאן א-שאפעי פוטר בשבוע שעבר לאחר שהוציא ספר על גלעד שליט בהוצאת "ידיעות אחרונות", מבלי שקיבל אישור מחברת החדשות ■ טוען: "הפיטורים הם פועל יוצא של התנכלות אישית העולה כדי אפליה וחוסר תום-לב"

סלימאן א-שאפעי הגיש לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים צו מניעה זמני כנגד פיטוריו מחדשות ערוץ 2.

א-שאפעי, הכתב לענייני ערבים, פוטר בשבוע שעבר על-ידי אבי וייס, מנכ"ל חדשות ערוץ 2, בעקבות ספר על פרשת גלעד שליט שהוציא בהוצאת "ידיעות אחרונות", ללא אישור הנהלת חברת החדשות.

באמצעות הצו מבקש א-שאפעי מבית הדין להביא להשבתו לעבודתו באותו תפקיד ובאותם תנאים כפי שהיו קודם לפיטוריו.

בצו המניעה שהגיע לידי "גלובס" כותבים בין השאר באי-כוחו, עוה"ד גדעון קורן ואלון דיסקין, כי הליך הפיטורים של א-שאפעי "פגום ואומלל, והוא פועל יוצא של התנכלות אישית לכתב מוערך ושיקולים לא ענייניים (מדהימים ממש), העולים כדי אפליה והתנהלות חסרת תום-לב. ההחלטה על פיטורי המבקש נעשתה באופן חד-צדדי, מבלי שמומשה זכותו לדעת מראש מהן הטענות שמועלות כנגדו, מבלי שניתנה לו זכות הטיעון, ומבלי שנשקלו השיקולים הפועלים לטובתו".

בנוסף טוען א-שאפעי כי "צורמת במיוחד העובדה שהליך הפיטורים התנהל בעיקר מעל דפי העיתונות הכתובה ובאתרי האינטרנט. המבקש בילה ימים כלילות בסיקור הנעשה ברצועת עזה בכלל ובעניין גלעד שליט בפרט, והושפע המבקש רבות מסיקור המשא-ומתן לשחרור גלעד שליט. כאשר היה חוזר לביתו לאחר יום עבודה ארו,ך היה מנהל יומן בו היה כותב את רשמיו ותחושותיו בנוגע לסיפורו של גלעד שליט".

מחדשות ערוץ 2 נמסר בתגובה: "לא קיבלנו כל פנייה בנושא, ובכל מקרה אין בכוונתנו לעסוק בענייניו הפרטיים של עובד בכלי התקשורת".