מיקרוסופט: "היכולת שלנו ביישומים המקוונים טובה משל גוגל"

סמנכ"ל התפעול של מיקרוסופט, קווין טרנר, מאמין בגישה וירטואלית למשאבי הארגון - אבל מיקרוסופט לא ממהרת להציע גירסאות אונליין ■ "אנחנו מתקדמים בקצב של הלקוחות", הוא אומר

החגיגות של מיקרוסופט סביב השקת מערכת ההפעלה החדשה שלה, חלונות 7, הביאו לישראל מגוון אורחים בכירים בשבועות האחרונים. היום השיקה החברה את הפתרונות של המערכת החדשה שמיועדים למגזר העסקי, ומי שנכח בהשקה הוא קווין טרנר, סמנכ"ל התפעול של החברה העולמית, ומי שאחראי על הפעילות העסקית שלה. טרנר הוא המניע את פעילות השיווק והמכירות של החברה.

טרנר לא נכנס יותר מדי לפרטים הנוגעים לאסטרטגיית הפיתוח של החברה או לפוליטיקה פנימית, נושאים שעמדו על סדר היום בביקור של ריי אוזי, שהחליף את ביל גייטס כארכיטקט הראשי של ענקית התוכנה. תחת זאת, הוא מספק זווית ראייה פרקטית של החברה לגבי העולם העסקי החדש, לקראת הכניסה למודל אספקת תוכנה ממרכזי מחשוב מרוחקים (ענן מחשוב), שמשתלב לראשונה במערכת החדשה.

"האסטרטגיה שלנו שונה מזו של גוגל או של חברות אחרות", אומר טרנר, "לפי פורטפוליו האפליקציות שלנו נראה שדווקא אנחנו הם אלה שמספקים ללקוחות אפשרות בחירה. המתחרים שלנו רוצים שהגישה הווירטואלית למשאבי הארגון תתבצע רק דרכם, או שלא יספקו את התוכנה. מיקרוסופט, לעומת זאת, מאפשרת ללקוחות לקבל את היישומים לא רק באופן וירטואלי, בענן. אנחנו מתקדמים בקצב של הלקוחות".

מיליוני אפליקציות

המתחרות של מיקרוסופט, בעיקר אפל או גוגל, מספקות רכישת אפליקציות של מפתחים מצד שלישי באמצעות תשלום עבור הורדת גרסה למערכת ההפעלה. באפל זה נקרא App Store ומתייחס בעיקר לאייפון, בגוגל זה מתבצע עבור מערכת ההפעלה של החברה לסלולר, גוגל מובייל.

מיקרוסופט לא רצה להפוך את שלל האפליקציות שברשותה לזמינות בגרסת אונליין. טרנר לא מאמין גם שמודל של תשלום עבור הורדת תוכנות למערכות יגיע בקרוב למיקרוסופט, אבל לא בגלל שמיקרוסופט בחיסרון מסוים. להפך.

"אפשר לטעון שמי שייסד את הנושא של פיתוח מצד שלישי הוא מיקרוסופט", הוא טוען, "יש לנו מתחרים שמדברים על כמה עשרות אלפי אפליקציות, אולם במשך השנים פותחו מיליוני אפליקציות עבור מערכת חלונות. כך שהבעיה שלנו היא לא איך לאפשר להגיע לאלו החדשות, אלא איך להפעיל את אלו שכבר קיימות".

טרנר התייחס להרגשה שבחלק גדול מהאפליקציות שזמינות באמצעות הענן, כגון עבור דואר אלקטרוני, או שירותי מסרים ואחסון, גוגל מובילה. "היכולות שלנו עדיפות על אלו של גוגל", אמר בהתייחסו לפרמטרים כגון אבטחה, פרטיות או יציבות למוצרים שמציעה החברה במסגרת Windows Live, "אבל יש לנו כמה מוצרים שאנחנו צריכים לעשות עבודה יותר טובה בלספר את הסיפור שלהם ולקדם אותם".

לגבי המערכת החדשה, חלונות 7, שבוע וחצי לאחר ההשקה הוא כבר טוען כי היא "בהשקה הכי מוצלחת שעשינו". לדבריו, החברה מעוניינת להפיץ עד לסוף השנה 300 מיליון עותקים של המערכת בעולם. "זו גם המערכת הטובה ביותר שהשקנו מעולם", הוא מוסיף, "המטרה של מיקרוסופט היא שכל המחשבים בעולם ירוצו עם מערכת של חלונות 7".