בכירים במערכת הפוליטית: לדור חצה קו אדום - לא יוכל להמשיך בתפקידו

בעקבות המכתב ששלח אמש פרקליט המדינה לשר נאמן בעניין פיצול סמכויות היועמ"ש, אומר היום שר בכיר כי מדובר בחציית קו אדום: "הפקידות - בכירה ככל שתהיה - לא יכולה לנסות לכופף את הממשלה"

פרקליט המדינה, משה לדור, לא יוכל להמשיך לכהן בתפקידו - כך סבורים בכירים במערכת הפוליטית.

בעקבות המכתב ששלח אמש (ג') לדור לשר המשפטים, יעקב נאמן, ובו תקף את התוכנית לפיצול סמכויות היועץ המשפטי לממשלה, התייצבו הבוקר (ד') מרבית שרי הממשלה לימינו של נאמן.

במערכת הפוליטית אומרים כי לאחר שיצא נגד דרג מקבלי ההחלטות, על פרקליט המדינה להתפטר מתפקידו. "בסופו של דבר לדור הוא עובד משרד המשפטים, יש מעליו שר, ולא תקין שפקיד יתנהל בצורה כזו", אמר היום שר בכיר.

לדבריו, מדובר בחציית קו אדום. "הפקידות - בכירה ככל שתהיה - לא יכולה לנסות לכופף את הממשלה. יש פה מהלך שבו פקיד בכיר מחליט ברגע מסוים לחצות את הקווים ולהפעיל את מלוא כובד משקלו על המערכת הפוליטית - וזה דבר שלא ייעשה", הוסיף הבכיר.

שר האוצר, יובל שטייניץ, היה היחיד שיצא הבוקר בפומבי ותמך באופן חד-משמעי בשר נאמן. "אני לא מבין את מלחמת העולם הזו", אמר שטייניץ, "ברוב העולם יש פיצול בין היועץ המשפטי של הממשלה מצד אחד לבין התובע הכללי מצד שני. אני מאוד סומך על השר נאמן שפועל בשיקול-דעת, הוא שר מקצועי מאוד, מוערך מאוד, וכלל פעילותו מוכוונת לבצר את שלטון החוק ולא ההיפך", אמר.

לדברי שטייניץ, "הוויכוח הוא לגיטימי, וההיסטריה והמתקפות הכוללות האשמות אישיות כלפי השר נאמן - ראוי היה שלא יבואו לידי ביטוי".

עתה מונחת הסוגייה לפתחו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. במערכת הפוליטית מעריכים כי אם ימשיך נתניהו להשהות את החלטתו בסוגיית פיצול תפקיד היועץ - הדבר יביא לעימות עם שותפתו הקואליציונית הבכירה, מפלגת העבודה.

בלשכת נאמן אומרים היום כי למרות הלהבות התקשורתיות, הכוונה היא לפעול באופן שקול, וטובת המדינה והמערכת המשפטית היא העומדת בראש מעייניו של השר, ולא ההיבט הפרסונלי.

גם לדור עצמו איננו מתכוון לשים את המפתחות על השולחן. כעת נותר לראות אם שני הללו - לדור ונאמן - יוכלו להמשיך לעבוד זה עם זה.