בזק מכה את התחזיות המוקדמות: הרוויחה 2.1 מיליארד שקל ברבעון

זאת בעיקר הודות לרווח חד-פעמי של 1.5 מיליארד שקל בגין הוצאת yes מהדו"חות המאוחדים ■ בשוק ציפו לרווח של 1.8 מיליארד שקל ■ בזק ממשיכה להוציא עובדים לפרישה מוקדמת: תפריש עוד 491 מיליון שקל

עוד רבעון חזק לבזק, אשר מעלה בוודאי חיוך על פניו של בעל הבית הנכנס שאול אלוביץ'. בזק הרוויחה 2.09 מיליארד שקל ברבעון השלישי של השנה - מעל התחזיות המוקדמות בשוק - בעיקר הודות לרווח חד פעמי גבוה של 1.5 מיליארד שקל עקב הוצאת yes מהדו"חות המאוחדים שלה. לצורך ההשוואה, ברבעון השלישי של 2008 הסתכם הרווח הנקי ב-462 מיליון שקל בלבד. הכנסות החברה צמחו ב-4.2% לשיא של 2.92 מיליארד שקל - גם כן מעל התחזיות. בזק לא תחלק דיבידנד ברבעון השלישי אלא ברבעון הבא, שכן לחברה מדיניות חלוקת דיבידנד חצי שנתית לפיה היא מחלקת את כל הרווח הנקי כדיבידנד לבעלי המניות.

לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים, בשוק ציפו מבזק לרשום רווח נקי של 1.8 מיליארד שקל על הכנסות בגובה 2.89 מיליארד שקל. החברה עקפה את התחזיות גם בסעיפי הרווח התפעולי וה-EBITDA, שכן הרווח התפעולי עלה ב-12.9% ל-875 מיליון שקל בעוד שבשוק ציפו ל-820 מיליון שקל וה-EBITDA עלה ב-8.4% ל-1.24 מיליארד שקל בעוד שהאנליסטים ציפו ל-1.2 מיליארד שקל.

כזכור, בשלהי חודש אוגוסט החליט בית המשפט העליון להפוך את החלטת בית הדין להגבלים עסקיים ולמנוע את המיזוג בין בזק ו-yes. ההחלטה הובילה לכך שעל בזק, שהחזיקה ב-49.8% ממניות חברת הלוויין, נאסר להגדיל את החזקותיה ב-yes והיא לא תוכל להפוך לבעלת השליטה בה. הסיבה לכך הייתה עמדתה של הרשות להגבלים עסקיים לפיה אסור לאפשר את המיזוג בין החברות משום שהוא יפגע בתחרות העתידית בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית. כתוצאה מכך, היה צפוי שבזק תפסיק לרשום את השקעתה ב-yes על פי השווי ההוגן של השקעתה בחברה ביום הפסקת האיחוד, ובשוק ציפו כי היא תרשום רווח חד פעמי של 1.2-1.4 מיליארד שקל.

בזק מנוהלת על ידי אבי גבאי והיא נסחרת בבורסה לפי שווי שוק של כ-22 מיליארד שקל. מוקדם יותר החודש רכש איש העסקים שאול אלוביץ' את השליטה בבזק תמורת 6.5 מיליארד שקל, בעסקה שהוכתרה הגדולה ביותר בענף התקשורת בישראל.

"במבט קדימה, אנו רואים הזדמנויות מצוינות לפיתוח מוצרים ושירותים חדשניים, לשירותי אינטרנט ברוחבי פס גבוהים יותר, ובסופו של דבר תהיה ברשותנו הצעת ערך מושכת אף יותר עבור לקוחות החברה ובעלי המניות שלה גם יחד", אמר היו"ר שלמה רודב.

תוכנית ההתייעלות נמשכת

נתונים נוספים בדו"ח מצביעים גם הם על שיפור בעסקי החברה. הרווח הנקי מפעילות שוטפת עלה ב-15% והסתכם ב-586 מיליון שקל ותזרים המזומנים החופשי גדל ב-9.6% ל-657 מיליון שקל. הפעילות הקווית של בזק ייצרה הכנסות של 1.343 מיליארד שקל, ירידה של 3.2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד אך עלייה של 1.9% בהשוואה לרבעון הקודם. שיעור ה-EBITDA בפעילות הקווית עמד על 50.3% - שיא בשוק התקשורת. הרווח התפעולי שייצרה הפעילות הקווית עלה ב-14.7% ל-491 מיליון שקל.

כמות מנויי ה-ADSL גדלה ב-3.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והגיעה ל-1.03 מיליון מנויים. ההכנסה הממוצעת למשתמש ADSL עלתה ב-5.9% ל-72 שקל. עם זאת, יש לציין כי מספר קווי הטלפון הפעילים ירד ב-4.8% ל-2.51 מיליון קווים, וכי ההכנסה החודשית הממוצעת מקו ירדה ב-2.3% ל-83 שקל.

בזק מספקת עדכון גם לגבי פריסת רשת ה-NGN החדשה שלה, אותה השיקה בליווי קמפיין שיווק אגרסיבי. נכון להיום, כ-270 אלף לקוחות מחוברים לרשת החדשה, כאשר כ-15 אלף לקוחות הצטרפו לקצבי ה-NGN. החברה מצפה לחברה כמיליון בתי אב בישראל לרשת ה-NGN עד סוף 2010.

רגע לפני שבזק פרסמה את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השלישי של השנה, היא הודיעה כי היא ממשיכה בתוכנית ההתייעלות שלה, אותה תוכנית שביצעה בשנים האחרונות ואשר הביאה להגדלת רווחיה השנה. בזק מתכננת להוציא לפרישה מוקדמת עוד 171 עובדים ב-2010 ותזקוף בעקבות כך הפרשה חד פעמית של 225 מיליון שקל בדו"חות השנה הבאה, כל זאת במטרה לחסוך בהוצאות בעתיד.

אך לפני שמגיעים ל-2010, החברה החליטה להפריש עוד 41 מיליון שקל לצורך השלמת תוכנית הפרישה המוקדמת של עובדיה ל-2009, כך שברבעון הרביעי היא צפויה לבצע הפרשה כוללת של 266 מיליון שקל.

"פיטורי 171 עובדים אמורים לחסוך לחברה כ-30 מיליון שקל בשנה", אומר האנליסט ערך יעקובי מלידר שוקי הון, המסקר את בזק בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 9.6 שקל למניה. באשר לדו"ח עצמו אמר יעקובי: "אין מילים. בתוך החברה הכל בסדר ואפילו יותר מזה. הבעיות הן מחוץ לחברה, כלומר מבחינת הרגולציה; שם אי אפשר לדעת מה יקרה. בכל אופן, אני מרגיש שלם עם המלצת הקנייה ומרגיש שמרן עם מחיר היעד שלי למניה".