הבנק המרכזי של אירופה הותיר כצפוי את הריבית על 1%

הבנק המרכזי של אנגליה הותיר את הריבית על 0.5% ■ מרווין קינג הרחיב את הצעדיים הכמותיים ב-25 מיליארד ליש"ט לסכום כולל של 200 מיליארד ליש"ט

הבנק האירופי המרכזי (ECB) הותיר את הריבית בגוש האירו על 1%- בהתאם לתחזיות האנליסטים. הסוחרים ממתינים לדבריו של נגיד הבנק האירופי המרכזי ז'אן לוק טרישה במסיבת העיתונאים כ-45 דקות לאחר הכרזת הריבית של ה-ECB.

"הספקולנטים ינסו ללקט רמזים בנוגע למועד העלאות הריבית העתידיות על האירו והאם הריבית על האירו עשויה לרדת מתחת לרף ה-1%. כמו כן יארבו הספקולנטים לכל הכרזה בנוגע לצעדים הכמותיים בהם נוקט הבנק המרכזי", מסבירים במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

חבר מועצת הבנק האירופי המרכזי אקסל וובר רמז בעבר הלא רחוק כי ה-ECB עשוי בהחלט להודיע על התרתם של צעדים אלה.

מוקדם יותר היום, הבנק המרכזי של אנגליה (BOE), הותיר, כצפוי את שער הריבית על כנו ב-0.5%. נגיד הבנק המרכזי, מרווין קינג החליט להרחיב את הצעדים הכמותיים ב-25 מיליארד ליש"ט (41 מיליארד דולר) ל-200 מיליארד ליש"ט. סקר כלכלנים שנערך על ידי בלומברג צפה כי הפעם יבחר מרווין קינג להרחיב את הצעדים הכמותיים בעוד 50 מיליארד ליש"ט ל-225 מיליארד ליש"ט, אך כאמור, נגיד ה-BOE החליט לנקוט בצעדים מתונים יותר.

התוכנית להרחבת הצעדים הכמותיים יוצרת למעשה כסף חדש שנועד לרכישת אג"ח ממשלתיות של בריטניה.

"המצב הכלכלי בבריטניה התחיל להשתפר", אמר מרווין קינג.

בחודש שעבר אותת הבנק של אנגליה על מדיניות ניטראלית כאשר הכריז על המשך הצעדים הכמותיים בהיקף של 175 מיליארד ליש"ט, מה שהוביל להתחזקות מיידית של הליש"ט ביחס הדולר האמריקני.

נזכיר כי מוקדם יותר היום פורסם כי הייצור והתפוקה התעשייתית בבריטניה עלו הרבה מעבר לצפוי באוקטובר. התפוקה התעשייתית עלתה ב-1.7% באוקטובר - הרבה מעל התחזיות לעלייה של 1% בלבד. במונחים שנתיים, התפוקה התכווצה ב-9.3% כשאנליסטים חזו נפילה שנתית של 9.7%. הייצור התעשייתי עלה ב-1.6% במונחים חודשיים וירד ב-10.3% במונחים שנתיים. אנליסטים חזו עלייה חודשית של 1.3% וירידה שנתית של 10.2%.