תביעה אזרחית בארה"ב נגד אחד מבעלי השליטה בדיסקונט

החשד הוא כי שראן וליאונרד גרנסטיין, לשעבר דירקטור בדיסקונט ניו-יורק, קיבלו סכום של 50 מיליון דולר מחברת בתי-המרקחת אומניקר - על מנת שזו תוכל להמשיך לעשות עסקים עם רשת בתי-האבות מארינר שבשליטת שראן

תביעה אזרחית הוגשה בארה"ב כנגד רובין שראן, אחד מבעלי השליטה בבנק דיסקונט . לפי החשד, שראן וליאונרד גרנסטיין, לשעבר דירקטור בדיסקונט ניו-יורק, קיבלו לכאורה 50 מיליון דולר מחברת בתי-מרקחת המשרתת בית-אבות הנמצא בבעלות שראן.

החשדות כנגד שראן, גרונשטיין ומורי פורמן, עובד של גרונשטיין, הם כי השלושה ביקשו לכאורה לקנות מחברת אומניקר (Omnicare), המפעילה הגדולה ביותר של בתי-מרקחת בבתי-אבות בארה"ב, חטיבה עם 2 עובדים ב-50 מיליון דולר, על מנת שזו תוכל להמשיך ולעשות עסקים עם רשת בתי-האבות מארינר (Mariner Health Care), אותה רכש שראם במיליארד דולר בשנת 2004.

נזכיר כי רובין שראן, המחזיק 9% מבנק דיסקונט המהווים 40% מקבוצת גרעין השליטה, הביע בפני הרגולטורים נכונות להזרים לבנק כסף פרטי שלו, כדי להיענות לדרישת המפקח על הבנקים להגדיל את יחס הלימות ההון ל-12% בסוף 2009.

עם זאת, השותף הבכיר בגרעין השליטה - משפחת ברונפמן, באמצעות נציגה בבנק מתיו ברונפמן - הביע את התנגדותה למהלך, והוא מנסה לגייס משקיע שירכוש חלק מגרעין השליטה ויוכל לעמוד בדרישות ההון ומבחני הכניסה של בנק ישראל.

משרד עו"ד יגאל ארנון ושות' מסר בתגובה: "התביעה האזרחית שהוגשה במאי 2009 בבוסטון, מתייחסת לעסקה שנעשתה בשנת 2004 ללא כל ניגוד עניינים שהוא, אשר, גם לפי טענות התביעה בארה"ב, עברה ביקורת מקיפה ואושרה ע"י מגוון עורכי דין ויועצי השקעות מנוסים. בין מומחים רבים אלה ניתן למנות גם עורך דין מעולה ויועץ השקעות בעל ידע רב אשר נתבעו אף הם ע"י המדינה. כמו-כן, מר רובין שראן מאמין כי פעל כחוק ובתום לב בהנחיית בעלי מקצוע מומחים, בעסקה תמת הלב למכירת עסק בתמורה הוגנת".