הונאת גידור ענקית: JP מורגן ירשום הפסד של כ-400 מיליון דולר

מבדיקה בספרים של בר סטרנס, אותו רכש JP בשנה שעברה, עלה כי הוזרמו מאות מיליוני דולר לקבוצת הקרנות K1 ולמייסדה הלמוט קיינר - שנעצר בגין הונאת גידור בסכומי-עתק

JP מורגן מדווח כי ב"חפירות" בספרים של בר סטרנס, מצא כי הבנק הקורס הלווה בשנה שעברה מיליוני דולרים למנהל כספים גרמני, עבור קרן גידור שהוגדרה כקרן "קש" לא מוכרת לכל. עפ"י הערכות, JP מורגן-צ'ייס צפוי לרשום הפסד של 100-400 מיליון דולר כתוצאה מההונאה.

נזכיר, כי JP מורגן רכש בשנה שעברה את בר סטרנס, לאחר שאחרון קרס ופשט רגל, מה שהתחיל בעצם את כדור השלג של המשבר הפיננסי בשנה האחרונה.

JP מורגן היה אחד מהבנקים שהלווה כספים למנהל קבוצת הקרנות K1, ולמייסדה הלמוט קיינר - שנעצר השבוע בגין הונאת גידור ענקית שבה קשורים גם בנקים כמו ברקליס ו-NBP פאריבה. צו המעצר נגד קיינר מאשים שהוא רימה את הבנקים הללו באמצעות שימוש בישויות בחו"ל ובמחזור של השקעות שהיו בשליטתו ללא ידיעת הבנקים.

באם יימצא אשם, ההונאה הזו תהיה מהגדולות בקרב קרנות הגידור והבנקים בארה"ב. "בזמנים של צמיחה כלכלית זרימת הכספים לקרנות הגידור היא גדולה, ופשוטה. הונאת ענק כזו בהחלט יכולה להתרחש, בסך הכל מדובר בעבודה ניירת מתוחכמת", אמר ג'יימס רטלי, נשיא ההתאחדות לחקר הונאות בטקסס. "פשוט מציגים שבבים של אמת במעטפת של שקרים", הוסיף.