נגיד הבנק הסיני: "אין עלינו לחץ בינלאומי גדול לחזק את היואן"

כך אמר בראיון שהעניק לבלומברג בניסיון להדוף את דרישות נציגי אירופה ויפן ■ הנגיד האירופי: "התחזקות היואן תסייע לאזן את הכלכלה העולמית" ■ אסטרטג מט"ח מסוסייטי ג'נרל: "בתוך מספר חודשים,הלחצים ייגברו"

"הלחץ מהקהילה הבינלאומית במטרה לאפשר ליואן להתחזק הוא לא כל כך משמעותי", כך טען נגיד הבנק מרכזי בסין, זו שיאושואן (Zhou Xiaochuan), בראיון שהעניק ל-"בלומברג" בכנס הדו-יומי של ראשי מדינות ה-G20 שנערך בסקוטלנד, בניסיון להדוף את דרישות נציגי אירופה ויפן.

בשנים האחרונות סין מתערבת מפעם לפעם במסחר בזירת המט"ח המקומית על מנת לשמור על מטבע חלש במטרה לתמוך ביצואנים הסינים התורמים לצמיחה המהירה במדינה.

הנגיד האירופי ז'אן קלוד טרישה אמר אתמול (ו') כי התחזקות היואן תסייע לאזן את הכלכלה העולמית. גם כן, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, דומיניק שטראוס קאהן, אמר לפני שלושה ימים כי הוא מצפה שסין תחל להתייחס לסוגיית המטבע שלה.

האנליסטים מעריכים כי הלחץ על קובעי המדיניות בסין ילך ויגבר בשנה הקרובה. "בתוך מספר חודשים, אם היצואנים בסין יתחזקו יותר, אנחנו נתחיל לראות גם את הלחצים גוברים", אמר פטר פרנק, אסטרטג מט"ח סוסייטה ז'נרל.