אפריקה למחזיקי אג"ח ט' במאי: "2009 סגורה מבחינת החזר חובות; אנו לא רואים שום בעיה"

כ-3 חודשים לפני שאפריקה ישראל הודיעה על כוונתה להגיע להסדר חוב עם המוסדיים, נפגשה החברה עם מוסדיים במטרה להרחיב את אג"ח סדרה ט' - ונשמעה אחרת לגמרי ■ החברה הבטיחה למשקיעים שתשלם להם בזמן

פחות מ-48 שעות נותרו לתשלום שאפריקה ישראל אמורה לשלם לאג"ח ט', הצדדים עדיין מחפשים פשרה שתספק את מחזיקי האג"ח הקצרה ביותר שפירעונה הסופי (קרן ריבית) בהיקף של 550 מיליון שקל נראה רחוק מתמיד.

אג"ח ט' הונפקה בנובמבר 2005 ובהמשך הורחבה 3 פעמים. האג"ח הן צמודות מדד ומשלמות ריבית של 4.2%. הקופון מתקבל מדי רבעון החל מפברואר 2006 וב-10 בנובמבר. האג"ח היו פרטיות ונמכרו לגופים מוסדיים בלבד - עד לחודש מאי האחרון עת בוצע רישום למסחר בבורסה ומשקיעים פרטיים רבים התפתו לרכוש את האג"ח נוכח הבטחות החברה שתעמוד בכל התשלומים בזמן.

הבטחות אלה מגובות בקלטת מאסיפת אג"ח ט' שהתקיימה במשרדי אפריקה ישראל ביהוד בחודש מאי האחרון, אשר הגיעה לידי "גלובס". בקלטת מביעים המשקיעים חשש מפני הסדר חוב בעתיד, אך הנהלת החברה, המיוצגת על ידי עו"ד ז'קיש צימרמן, מזכיר החברה, חוזרת ומדגישה שאין שום בעיה לעמוד בתשלומים בזמן.

"אני רוצה לוודא שאין כאן מחטף להגיע להסדר חוב כי איזי כהן אמר בוודאות שיש לו את הכסף לשלם לנו בזמן", נשמע אחד המוסדיים בקלטת. הנהלת אפריקה, באמצעות צימרמן, השיבה בבירור, כי "לא זו הכוונה. יישום האסטרטגיה של החברה נועד כדי לעמוד בהתחייבויות. שנת 2009 סגורה ומסוגרת מבחינת החזר חובות. אנו לא רואים שום בעיה ב-2009".

בשלב זה הוסיף צביקה מנס, מנכ"ל אפריקה ישראל הנפקות: "וזה מכבה את עיקר החשש שלך באג"ח ט' לגבי התשלום הצפוי בנובמבר. בקיצור, התשובה היא שבמקרה הזה זה נובמבר השנה. 2009 סגורה. 2010 עובדים עליה והחברה מחשבת כל היום תזרים ועושה את כל מה שהיא צריכה לעשות ויכולה לעשות כדי לעמוד בהתחייבויות שלה".