אתר הלוחות "זה וזה" תובע את יד2: נוהג כמונופול ופוגע בגולש

התביעה של "זה וזה" באה לאחר שיד2 הגיש למנכ"ל גלובל נטוורקס מכתב התראה לפני נקיטה בהליכים משפטיים, בטענה כי אנשי "זה וזה" פרצו לאתר יד2 ולקחו ממנו מודעות

מלחמת הלוחות: אתר הלוחות "זה וזה", בבעלות גלובל נטוורקס, הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כנגד קורל-תל, מפעילת אתר הלוחות יד2, בטענה כי יד2 נוהג כמונופול ומונע תחרות לגיטימית - כך נודע ל"גלובס".

לפי "זה וזה", התקנון של יד2 פוגע בגולש, שכן הוא "מתנה את ההתקשרות בין הגולש לבין הנתבעת (יד2, נ"פ) בהעברת כל זכויות הקניין הרוחני בקשר עם המודעות, לרבות זכויות היוצרים הגלומות בהן".

כתב התביעה הוגש לבית המשפט לאחר שיד2 הגיש לגיא כהן, מנכ"ל גלובל נטוורקס, מכתב התראה לפני נקיטה בהליכים משפטיים, בטענה כי אנשי "זה וזה" פרצו לאתר יד2 ולקחו ממנו מודעות. "מעשיכם מהווים גניבה פשוטה כמשמעה, של מידע המצוי באתר יד2", נכתב במכתב, בליווי האזהרה כי על "זה וזה" לחדול לאלתר מפעולות אלה.

נזכיר כי ב-2005, בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה את בקשת "ידיעות אחרונות" ו"מעריב" לאסור על מפעילי אתר אולג'ובס לעשות שימוש במודעות הדרושים שהתפרסמו בלוחות העיתונים. אולג'ובס עובד בשיטה דומה ל"זה וזה" - אגריגציה מלוחות הדרושים הקיימים.

יד2 נחשב לאתר הלוחות המוביל בישראל, ומתחריו העיקריים הם winwin, "הומלס" ו"זה וזה" בגירסתו המחודשת. "זה וזה" הושק לפני כחודש, והוא מתבסס על מודעות מכל אתרי הלוחות הקיימים בישראל.

ביד2 סירבו להגיב לידיעה.