מסתמן: חלק מההקלות שיקבל ערוץ 10 לא יחולו על ערוץ 2

מדובר בהקלות על תשלום דמי זיכיון ותמלוגים ■ ועדת הכלכלה של הכנסת קבעה כי היום הוא המועד האחרון להעברת תיקוני החקיקה להארכת זיכיונו של ערוץ 10, אך ככל הנראה יינתן שיהוי נוסף בהגשת התיקונים

מועד המכרז למציאת מפעיל חדש לערוץ 10 עשוי להידחות שוב מה-25 לנובמבר, זאת אם משרד האוצר ומשרד התקשורת לא יעמדו במסגרת הזמן להגשת את תיקוני החקיקה שיאפשרו את הארכת זיכיון הערוץ לשנתיים נוספות.

על-פי ההערכות בקרב המצויים בלב התהליך, התיקונים ככל הנראה יוגשו עוד היום, כשהם כוללים בתוכם את חובות הערוץ לענף הקולנוע, וכן חובות לצד הקלות בתחומי התוכן השונים, שיושתו גם על הזכייניות המסחריות המתחרות (זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת).

עם זאת, הקלות אחרות שיושתו על ערוץ 10, כגון הקלות בתשלום דמי זיכיון ודמי תמלוגים, לא יעמדו לזכותן של זכייניות ערוץ 2.

בענף הטלוויזיה טוענים כי הלכה למעשה, תיקוני החוק להארכת זיכיון ערוץ 10 יצרו מצב בו יינתנו הטבות לערוץ 10 - על חשבון זכייניות ערוץ 2.

כזכור, ועדת הכלכלה של הכנסת קבעה כי היום (ב') הוא המועד האחרון להעברת תיקוני החקיקה להארכת זיכיונו של ערוץ 10.

ככל הנראה יינתן שיהוי נוסף בהגשת התיקונים, על רקע התנגדותו העקבית של ערוץ 10 לכך שהתיקונים יחייבו אותו לעמוד במחוייבויותיו וחובותיו לענף הקולנוע - התחייבויות המהוות השקעה של כ-24 מיליון שקל.

על אף שמדובר תיקוני חקיקה שהינם יוזמה ממשלתית, וערוץ 10 לא אמור להיות צד בעניין - גורמים בענף התקשורת אומרים כי ערוץ 10 מעורב בניסוחם במידה רבה.

במשרד התקשורת סירבו להגיב על הידיעה.