סקר: הציבור רוצה כיועמ"ש אדם שהקים עמותה למלחמה בשחיתות

מסקר שערך מכון המחקר שילוב Millward Braun עולה כי 23% מהציבור היו רוצים לראות על כיסא היועמ"ש אדם שהקים עמותה התנדבותית למלחמה בשחיתות - כמו עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון

בקרוב צפויה ועדת האיתור לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה להמליץ לממשלה על 3 מועמדים להחליף את מני מזוז בתפקידו.

23% מהציבור היו רוצים לראות על כיסא היועץ מישהו שהקים עמותה התנדבותית למלחמה בשחיתות, כמו עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון - כך עולה מתוצאות סקר שערך מכון שילוב Millward Braun לפני כשבועיים בקרב 500 איש, והגיע לידי "גלובס".

רק 8% תומכים בסניגור

המשיבים נשאלו "לאיזה סוג של יועץ משפטי לממשלה יהיה את האומץ להילחם באלימות ובפשע המסוכנים", ולצד כל תשובה אפשרית נקבו הסוקרים בשמו של אדם כמייצג מגזר זה. 46% מהם לא ידעו להשיב. שיעור כמעט זהה היה בעל העדפה.

כאמור, 23% סבורים כי למקים עמותה למלחמה בשחיתות יהא האומץ להילחם באלימות. רק 11% סבורים כי ל"שופט, כמו נעם סולברג" יהא האומץ לכך.

מפליא עוד יותר שרק 8% תומכים בסניגור שיבוא מהמגזר הפרטי, "כמו עו"ד דן שינמן". כזכור, שר המשפטים, יעקב נאמן, רמז לא פעם כי הוא רוצה לראות עורך דין פרטי בתפקיד.

הכי פחות רוצה הציבור לראות בתפקיד "פרקליט מפרקליטות המדינה, כמו עו"ד מייק בלאס". אין כמעט שוני בדפוסי ההצבעה בין גברים לנשים או בין הגילאים השונים.

כשנשאלו הנסקרים "איזה מינוי לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה יתקבל בהערכה גבוהה יותר" - התוצאות היו מעט שונות. רק 19% לא ידעו להשיב, בעוד 77% היו בעלי דעה. רובם (30%) סבורים כי שופט יהיה המוערך ביותר; כמעט צמוד אליו הלוחם בשחיתות (29%), אחריו ממוקם פרקליט מפרקליטות המדינה (10%), ואחרון חביב ניצב הסניגור הפרטי (7%).

22