מחזיקי אג"ח ב' של אסים מאיימים בפירוק: רוצים למנוע ההסדר

העותרים טוענים כי "החברה או מחזיקי אג"ח א' לא שיתפו את מחזיקי אג"ח ב' במגעים ביניהם, והתיימרו לנהל מו"מ ולהגיע להסכמות שונות בשם מחזיקי אג"ח ב' מבלי שהוסמכו לכך

פחות מיממה לאחר הודעתה על זימון אסיפת אג"ח לאישור הסדר החוב שגובש עימם, היום הגישו חלק ממחזיקי אג"ח ב' של חברת הנדל"ן אסים בקשה בהולה לבית המשפט המחוזי בת"א למנוע את אישור ההסדר ומאיימים בהגשת בקשה לפירוק החברה.

העותרים טוענים כנגד ההסדר שהוצג כי "החברה או מחזיקי אג"ח א' לא שיתפו את מחזיקי אג"ח ב' במגעים ביניהם, לא הציגו להם את טיוטת ההסכם שהוגש לאישור בית המשפט הנכבד, וחמור מכל אלו, התיימרו לנהל מו"מ ולהגיע להסכמות שונות בשם מחזיקי אג"ח ב' מבלי שהוסמכו לכך באופן כלשהו על ידי מחזיקי אג"ח ב'".

אמנם מחזיקי אג"ח ב' של אסים השקעות מציינים כי בבקשה לאישור ההסדר צוין כי תנאיו כפופים לקבלת הסכמה של מחזיקי האג"ח משתי הסדרות, אולם טוענים באמצעות עו"ד שי צוקרמן כי "ודאי שהדבר אינו מצדיק ואינו מאפשר הגשת בקשה לבית המשפט הכוללת הסכמות של מחזיקי אג"ח ב' מבלי לקבל את הסכמתם לכך מראש ומבלי שתנאי ההסדר הוצגו להם כלל, קל וחומר מבלי שהמבקשים או בא כוחם הוסמכו באופן כלשהו לייצג את מחזיקי אג"ח ב' או לנהל מו"מ בשמם עם החברה".

בהתאם לכך, העותרים מציינים כי הם אינם מחויבים להסדר שהושג ורשאים לפעול לפי הבנתם להגן על האינטרסים שלהם "לרבות, ככל שיימצאו לנכון, הגשת בקשה לפירוק החברה לבית המשפט המוסמך".

בשל כך, המחזיקים טוענים כי בית המשפט אינו מוסמך לאשר הסדר כלשהו הנוגע אליהם, ומבקשים מבית המשפט "להימנע מאישור ההסדר ככל שהוא נוגע למחזיקי האג"ח של החברה".

לאסים חוב בהיקף של כ-30 מיליון שקל באג"ח ב', וחוב של כ-70 מיליון שקל באג"ח א', לו משועבדים נכסי חברת הבת אסים נדל"ן. סך הקרקעות שבידי החברה רשומות בספרים לפי שווי של 130 מיליון שקל.

השליטה באסים נרכשה תמורת 13 מיליון שקל על ידי חברת נץ בונדס של צבי איציק וניב אהרוני לפני כחודשיים מעדי קייזמן, שהשקיע באסים 41 מיליון שקל קצת יותר משנה לפני כן.

מחברת אסים נמסר כי "ההסדר שהושג טוב לכל הצדדים וגם למחזיקי אג"ח ב'. בכוונתנו להיפגש עם מחזיקי אג"ח ב' וכפי שנסגר עם מחזיקי אג"ח א', אנו מאמינים שאפשר להגיע לפתרון חילוקי הדעות גם מול מחזיקי אג"ח ב'".