יצרנית שוקולד השחר: "שופרסל עשו לנו זובור"

הפגישה שהתקיימה היום בין נציגי חברת השחר העולה לסמנכ"ל הסחר של שופרסל, אלי גידור, התפוצצה ללא הסכמות ■ לצרכנים שהתקשרו היום למוקד הלקוחות של שופרסל נמסר כי "יש בעיה מסחרית עם המוצר"

סכסוך הסחר בין חברת השחר העולה, יצרנית המותג "שוקולד השחר", עם רשת שופרסל נמשך. פגישת סחר שהתקיימה היום בין נציגי חברת השחר העולה לסמנכ"ל הסחר של שופרסל, אלי גידור, התפוצצה ללא הסכמות.

כזכור, כפי שחשף "גלובס", בין הצדדים קיים סכסוך על רקע גובה עמלת ההפצה. חברת השחר העולה סירבה לדרישתה של שופרסל להגדיל באופן משמעותי את עמלת ההפצה ובעקבות הסירוב, הודיעה שופרסל לחברת השחר על הפסקת ההתקשרות באופן הנוכחי. כמו כן, הודיעה שופרסל לחברת השחר כי במידה והיא מעוניינת לספק מוצרים לרשת, היא תיאלץ לספק אותם ישירות לסניפים. כפי הנראה, הדרישה לאספקת המוצרים ישירות לסניפים נעשתה כאקט של לחץ על החברה. ואולם, לפי שעה, מזה כחודשיים לא סיפקה חברת השחר כל סחורה לרשת.

בימים האחרונים הגיעו הצדדים להבנות באשר לתנאי הסחר והפגישה שהתקיימה היום בין הצדדים הייתה אמורה לשים סוף לסלע המחלוקת. ואולם בחברת השחר הופתעו לגלות בפגישה כי הסיכומים שאליהם הגיעו בעל-פה, לא מצאו להם היום כל ביטוי וכי בשופרסל חזרו לדרישתם המקורית. גורם בחברת השחר מסר: "שופרסל עשו לנו זובור".

יצוין, כי בהתאם להסכם בין הצדדים, עד כה סיפקה חברת השחר את המוצרים למרכז הלוגיסיטי (מרלו"ג) של שופרסל ושופרסל היא זאת שהפיצה אותם לסניפיה. מדובר במרלו"ג גדול הנמצא בסמוך למשרדיה של שופרסל בראשון-לציון ואשר שופרסל מתעתדת להרחיבו. מודל זה הוא המודל ששופרסל ביקשה להרחיב עוד בטרם החליטה על העברת כלל הסדרנות בסניפים לידיה.

לצרכנים שהתקשרו היום למוקד הלקוחות של שופרסל והתלוננו על המוצר החסר, נמסר כי "יש בעיה מסחרית עם המוצר. הוא ירד כרגע מהמדפים. אני לא יודעת מה קורה ברשתות אחרות אבל בשופרסל לא תמצאי את המוצר".

דובר שופרסל מסר בתגובה: "שני הצדדים נפגשו היום. הישיבה הייתה טובה ופרודוקטיבית. מנכ"ל השחר ביקש ארכה של שבוע כדי לחזור עם תשובה האם ירצה להפיץ המוצר בעצמו לסניפי שופרסל או דרך המרלו"ג".