בן שלום: "פוינטר לא לקחה עסקאות כי המחירים קשים לעיכול"

פוינטר עברה לרווחיות ברבעון השלישי של השנה, ומוסרת כי יש שיפור בהזמנות לרבעון הרביעי

"אני מקווה שאנחנו מתחילים לחפור את דרכנו החוצה מהבור", כך מגדיר יוסי בן-שלום, יו"ר פוינטר , את תוצאות הרבעון השלישי. החברה, שבשליטת DBSI של בן-שלום וברק דותן, מספקת שירותים לתחום הרכב, ולאחר רבעון של הפסד חזרה לרווחיות. פוינטר פעילה בתחום מתן שירותים - בו היא נפגעה פחות, ובמכירת ציוד ותוכנה - תחום שנפגע הרבה יותר.

"עד 2008 צמחנו בכל רבעון ב-10%-15% בציוד ותוכנה, גייסנו אנשים, התלהבנו וספרנו את הדולרים", אומר בן-שלום. הירידה במכירות הרכב העולמיות והעובדה שלקוחות פוינטר הקטינו את המלאי, פגעה בחברה והיא נאלצה לבצע התייעלות ולפטר כ-15 עובדים. "ברבעון השלישי עוד אין התאוששות במכירות אך חזרנו להרוויח. הרבעון הרביעי כבר יותר טוב ברמת ההזמנות", אומר בן-שלום.

פוינטר, בניהולו של דני שטרן, מסכמת רבעון עם הכנסות של 16.9 מיליון דולר. צמצום ההוצאות הביא לגידול של 59% ברווח הנקי ביחס לרבעון המקביל, לרמה של 1.8 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP הרווח הרבעוני היה כ-1.9 מיליון דולר והרווח מתחילת השנה הגיע ל-3.5 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות הסתכם ב-2.3 מיליון דולר ברבעון. "אנחנו שמים דגש על התזרים, וגם ברבעונים הכי קשים שמרנו על תזרים חיובי", אומר בן-שלום.

בקופת פוינטר יש 3 מיליון דולר במזומן, אך בחברה מחפשים רכישות. "ניסינו לנצל את המשבר ולרכוש חברה בארה"ב במזומן", אומר בן-שלום. "היו שלוש עסקאות ששקלנו ובסוף לא עשינו, כי הסתבר שרמת המחירים קשה לנו לעיכול".

בארץ, פוינטר רכשה באמצעות החברה-הבת שגריר 51% מ-Car2Go, שמשכירה רכב לטווח קצר. בן-שלום לא פוסל רכישות אחרות, אולי בהחלפת מניות, אך מדגיש כי "במחיר הנוכחי (5.5 דולר למניה) אני לא מוכן להידלל".

לעומת זאת, ייתכן שהוא דווקא יגדיל את אחזקותיו בחברה, שכיום מגיעות ל-37.5%. אם שאול אלוביץ', שרוכש את בזק, יבחר למכור את מניות פוינטר שברשותו (14.8% באמצעות יורוקום) - בן-שלום מוכן לקנות, אך יצטרך לעשות זאת באמצעות הצעת רכש.

"אני לא חושב שהכסף הזה יעזור לו לקנות את בזק", צוחק בן-שלום. "אני מניח שאם הוא ירצה למכור הוא יתקשר אליי".

בן-שלום שולט בפוינטר באמצעות חברת ההשקעות DBSI, וגם DBSI מחפשת רכישות. "ב-2007-2008 לא רכשנו כי מושגי המחיר שלנו לא תאמו את השוק, ו-2009 הוכיחה שהמחירים כנראה היו גבוהים", הוא אומר.