ההסתדרות אישרה את סכסוך העבודה בחברת החשמל בנושא הפנסיה

ההחלטה על הסכסוך באה עקב החלטת רשות ני"ע להפחית 6 מיליארד שקל מההתחייבויות לפנסיה של העובדים, לאחר שהתברר כי חברת החשמל הפרישה מיליארדים על בסיס הנחות אקטואריות שגויות

ההסתדרות, בראשות היו"ר עופר עיני, אישרה היום (ה') את סכסוך העבודה בחברת החשמל, זאת בעקבות הכוונה להפחית את ההתחייבויות הפנסיוניות לעובדים. כזכור, בשבוע שעבר החליט ועד עובדי חברת החשמל להכריז על סכסוך עבודה בחברה, וזאת בעקבות המבוי הסתום במו"מ עם משרד האוצר בנושא הפנסיה.

ההחלטה להכריז על סכסוך עבודה באה בעקבות החלטת הרשות לניירות ערך להפחית 6 מיליארד שקל מההתחייבויות לפנסיה של העובדים, לאחר שהתברר כי חברת החשמל הפרישה מיליארדים על בסיס הנחות אקטואריות שגויות.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", ייתכן שהחריגה לכאורה בפנסיה תגדל בסכום של עוד כ-2 מיליארד שקל, וזאת לאחר שהוחלט לבדוק את ההפרשות 13 שנה אחורה החל מהמעבר מפנסיה תקציבית לצוברת.

בעקבות החלטת ההסתדרות, המשמעות היא שבתוך כשבועיים יוכלו העובדים לנקוט בעיצומים במחאה על ההחלטה. לפי הערכות, העובדים ינסו למנוע את המשך בדיקת ההתחייבויות לפנסיה, ולעכב את פרסום הדו"חות הכספיים של החברה.

יצוין כי חברת החשמל קיבלה בשבוע שעבר ארכה אחרונה מהרשות לניירות ערך להגשת דו"חותיה הכספיים לרבעון השני עד ה-24 בדצמבר 2009. הדו"חות טרם פורסמו על רקע המחלוקות בנושא הפנסיה.

יו"ר הוועד הארצי של עובדי חברת חשמל, מיקו צרפתי, אמר בשבוע שעבר כי "אנו שבים ומצהירים כי לא נאפשר לאף גורם לפגוע בפנסיה של העובדים, שהינה קודש הקודשים שלנו. אנו תקווה כי הגורמים הרלוונטיים ינצלו בחכמה את פרק הזמן העומד לרשותם על פי חוק, לשם איתורו של פיתרון ראוי למצב זה".