לו הייתי אופנוען חרדי

הבוקר, בפקק, חשבתי להמליץ להם לרוץ הביתה ולהחליף את הקסדות בשטריימלים

אחרי התלבטויות עמוקות החלטתי שאני רוצה להיות חרדי. למרות שהברוך ההוא עשני אישה ומתבקש שאבקש להיות חרדית, בחרתי באופציה הגברית המפתה, כי נראה לי שחרדים עושים יותר חיים.

חוץ מלהודות ליושב במרומים שעזר לי להגיע להחלטה המשמעותית הזאת, אני רוצה גם להודות לאינטל ישראל. כשראיתי את תמונות אלף חמש מאות החרדים שהתנפלו על שערי המפעל בהר חוצבים בירושלים, משליכים אבנים, צורחים קריאות "נאצים" ושאר חרפות ודברי בלע המותרים על פי דין תורה, מתנפלים על צלמים ומרסקים מכוניות, האדרנלין התחיל לבעבע לי בדם.

איזה כיף. שלוש שעות התפרעות ואף שוטר לא מנסה לעצור אותם. רק אחרי שהוציאו את רוב המרץ, הגיע כוח משטרה שנקט ב"אמצעים לא אלימים" ועזר להם בנימוס לעזוב את המקום. בלי מעצרים, בלי דו"חות על העלבת עובד ציבור, ככתוב: "בדרך ארץ".

אחר כך עוד נשאר לבחורי הישיבה המסורים כוח למהר ולהגיע להפגנה המי יודע כמה בחניון קרתא, לירוק, לזרוק, ולעשות מה שבראש שלהם, כשאף אחד לא רואה ניידת מבפנים. אני בטוחה שלארוחת הערב הם הגיעו רעבים כמו שצריך.

חלק מתהליך ההתחרדות שלי נגוע במיסיונריות, אני מודה. כשראיתי את הפגנת האופנוענים ששיתקה את הכניסות והיציאות לת"א, התעורר במוחי הרעיון להציע להם לרוץ הביתה ולהחליף את הקסדה בשטריימל.

הטמבלים האלה שלא חשבו על זה קודם ויצאו להפגין במהירות עשרה קמ"ש בלי אפודי המגן השחורים, שלא יתפלאו אחר כך כשישלחו להם דו"חות הביתה. המשטרה, באופן תקיף וברור, חסמה צירים, פינתה מפגינים ופעלה בנחישות ובלי רגישות. למה? מקסימום יעצרו כמה רוכבי דו גלגלי, זה הרי לגמרי חוקי לעצור אנשים פורעי חוק שעצבנו נהגים אחרים בכביש.

אבל, לא חוקי לשפוט אם שמתעללת בבנה האומלל בן השלוש. זה אסור. צריך לנהל משא ומתן מתחשב ועדין עם ראשי העדה החרדית, כדי שלא יהיה פיצוץ, חלילה, ותהיה עוד השתוללות ברחובות שתעבור בשקט, כי חבל להצית את המחאה שכולם יודעים מתי היא מתחילה ואין מושג מתי תגמר. ואם אבא הרג את ילדו והוא שייך למגזר הנכון, צריך להבין אותו ולטפל בו בכפפות של משי, אבל את אסף גולדרינג חייבים לשלוח מייד לכלא, כי הוא חרא בנאדם.

אז אלוקי שבשמיים תודה שהארת את עיני והביאתני להבין שדמוקרטיה זו תכנית כבקשתך ורק לצד אחד מותר לבקש הקלות והתחשבות, בעוד הצד גלוי הראש והחוטא נדון לציית לחוקי מדינה קשים וכעונש לצאת לעבודה על אופנוע עם ביטוח יקר להפליא ולרכב עליו לאינטל, כמובן אם החברה תחליט להישאר בישראל.

החרדים ימשיכו לקבל כספים מהמדינה, לצפצף על חוקיה ולא להיענש.