פרק הבכורה של "האח הגדול" הכניס 3.25 מיליון שקל מפרסומות

(עדכון) - כך מעריכים בכירים בשוק המדיה ■ מדובר בגידול של 45% לעומת יום שידור רגיל של קשת ■ הרייטינג הממוצע של הפרק ששודר אמש עמד על 31.5% ■ יפעת בקרת פרסום: קשת שיבצה בתוכנית 29 דקות פרסום

פרק הבכורה בעונה השלישית של "האח הגדול" ששודר אמש (א') גרף רייטינג ממוצע של 31.5%בקרב משקי-בית יהודיים.

בפרק הפתיחה של תוכנית הריאליטי, שנמשך כשעתיים, צפו לא פחות מ-901 אלף איש. מדובר בנתון נמוך מנתון הפתיחה של גירסת הסלבס של התוכנית, "האח הגדול VIP", שגרפה בפרק פתיחת העונה ששודר במארס השנה רייטינג של 35.1%. העונה הראשונה של "האח הגדול", שהחלה בספטמבר 2008, נפתחה אז עם רייטינג של 30.3%.

האח הגדול / צלם: רועי ברקוביץ

ההכנסות של זכיניית ערוץ 2 קשת מפרסומות בפרק הבכורה של "האח הגדול" ששודר אמש עמדו על 3-3.25 מיליון שקל - כך מעריכים היום (ב') בכירים בשוק המדיה. מדובר בהכנסות ממכירת זמן אוויר ללא חישוב הכנסות מתוכן שיווקי וחסויות.

בהשוואה ליום שידור רגיל של קשת, מדובר בגידול של כ-45% בהכנסות שנובעות משני מוקדי כוח: היכולת לגבות פרמיה על העלות לנקודה והרייטינג הגבוה. מתוך הגידול של 45%, כ-30% נובעים מהרייטינג, ו-15% נוספים הם הפרמייה בעלות לנקודה.

מנתונים שמעבירה יפעת בקרת פרסום עולה כי במהלך התוכנית שודרו 29 דקות פרסום. אנשי מדיה טוענים כי המחיר הממוצע לנקודת רייטינג בתוכנית עמד על 1,800 שקל. הבסיס לחישוב עלויות הוא חצאי דקות כפול נקודות רייטינג כפול עלות לנקודה, שמביאים כאמור לחישוב הכנסות כולל של למעלה מ-3 מיליון שקל. הרייטינג הממוצע של הפרק ששודר אמש עמד על 31.5%.

איש מדיה בכיר אמר ל"גלובס" כי "קשת היו מלאים אתמול עד אפס מקום בפרסומות, היתה הרגשה שמודים לנו על כל שניית פרסום שאנחנו לא מכניסים - הם היו ב'אובר בוקינג' מטורף. לדעתי, הרבה קמפיינים השאירו כסף וחיכו עם העלייה לטלוויזיה כדי להיות באירוע, וכך זה הולך להיות שבועות רבים".

מבדיקה שערכה יפעת בקרת פרסום עולה עוד כי קשת גם הצליחה השנה לשלב יותר פרסומות במהלך שידור הפרק הראשון, וזאת בהשוואה לפרק הראשון בעונה הראשונה של "האח הגדול" ששודר ב-2008. בפרק הראשון ב-2008 שובצו פרסומות בזמן שידור מצטבר של כ-15 דקות, לעומת כ-29 דקות בפרק הראשון בעונה הנוכחית. גם מספר המותגים שפרסמו בתוכנית הראשונה גדל מ-35 בפרק הפתיחה של העונה הקודמת בשנת 2008 ל-60 מותגים אתמול.

המותגים המובילים בפרסום אתמול היו בנק הפועלים עם "מחוייבים להצלחה" באמצעות אדלר-חומסקי&ורשבסקי ו"כלים לניהול תקציב" באמצעות גיתם BBDO, סלקום מדיה עם שירות המכ"מ באמצעות גיתם BBDO ואלדן עם "חשיבה יוצאת דופן" באמצעות פוגל-אוגילבי. נותני החסות הבולטות אתמול היו סטלה ארטואה, מחלבת בית-יצחק וכלל ביטוח.

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "'האח הגדול' יצר פלטפורמת הכנסות נהדרת לקשת, ואין ספק שהם קוצרים את הפירות לאחר עונה ראשונה מוצלחת".