דרהי משתלט על הוט

רוכש 12% ממניות דלק בחברה ב-402 מיליון שקל ■ בעקבות העסקה יחזיק איש העסקים הצרפתי 44.8% ממניות חב' הכבלים תוך חצי שנה ■ דלק תרשום רווח הון של 192 מ' ש'

בסוף השבוע השלים איש העסקים הצרפתי, פטריק דרהי, עסקה נוספת לרכישת מניות בהוט והפך בכך לבעל השליטה דה פקטו בחברה. דרהי רכש 12% ממניות דלק השקעות בהוט ב-402 מיליון שקל. העסקה בוצעה לפי מחיר שיא של 44 שקל למניה, המקנה פרמיה של 10% מעל מחיר המניה בסופ"ש.

דלק מחזיקה כ-16% בהוט ובעקבות העסקה חלקה יורד ל-4% בחברה. העובדה שלא מכרה את כל אחזקותיה נובעת מכך שדרהי לא רצה לעבור סף של מעל ל - 45% כדי שלא יצטרך לפרסם הצעת רכש נוספת, כפי שמחייב החוק. בעקבות העסקה יחזיק דרהי 44.8% ממניות הוט. המהלך נעשה בתיאום עם בעלי המניות האחרים בחברה - ידיעות אחרונות וקבוצת פישמן- שמחזיקים ביחד כ-32% מהמניות. עבור דלק מדובר בסיומה של הרפתקת ההשקעות בתחום התקשורת והיא תרשום רווח הון של 192 מיליון שקל מהעסקה.

החל עם לאומי, המשיך לתשובה

המהלך של דרהי ללקיחת המושכות בהוט לקח כחצי שנה והוא החל עם רכישת חלקו של בנק לאומי (14.96%) בחברה במאי השנה. בהמשך הוא רכש את מניות הבינלאומי והפועלים בהוט ופרסם הצעות רכש לרכישת אחזקות נוספות (ראו גרף משמאל). אך לדרהי היה ברור שכדי להשלים את ההשתלטות על החברה הוא צריך לקנות נתח נוסף מבעלי המניות ודלק הייתה האופציה הכי טובה לכך. דרהי הציע לדלק לפני מספר שבועות לרכוש את מניותיה אך היא סירבה למחיר שהציע - כ-40 שקל למניה. בסוף השבוע האחרון, החליט דרהי לשפר את ההצעה לאחר שהבין שלא יהיה מנוס מרכישת מניות דלק, וכך סוכמה העסקה לפי מחיר של 44 שקל למניה.

אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק, שהוביל יחד עם אמיר לנג, ראש תחום המיזוגים והרכישות של קבוצת דלק, את המו"מ מטעם הקבוצה, הביע את שביעות רצונו מעסקת מכירת מניות הוט.

"קבוצת דלק תיהנה מתזרים מזומנים נוסף של כ-400 מיליון שקל שישמש את הקבוצה, בין השאר, לביצוע השקעות בתחומי האנרגיה, תשתיות, רכב ופיננסים, המהווים את תחומי הליבה בפעילות קבוצת דלק".

ברטפלד הדגיש כי "קבוצת דלק מכרה את אחזקותיה בחברת הוט תמורת מחיר המשקף פרמיה מעל מחירי השוק הנוכחיים וכי העסקה צפויה להניב הכנסה יפה נוספת לקבוצה".

עוד הוסיף ברטפלד כי הוא מאמין שערכן של המניות הנותרות של דלק בהוט יעלה ולכן הוא אינו מודאג והן יימכרו במועד מתאים בעתיד. לדבריו, דלק מחפשת לשלוט בחברות שהיא מחזיקה ולא כך היה המצב בהוט ולכן מבחינתו מדובר ביציאה מתחום התקשורת.

בעקבות המהלך צפוי דרהי להגיע להבנות לגבי שיתוף הפעולה העתידי עם ידיעות אחרונות ועם קבוצת פישמן, מתוך מטרה להעביר את קביעת האסטרטגיה של הוט לידיו של דרהי. *