כי"ל תציג בשבוע הבא צניחה ברווח; גולדמן: צפו לשנתיים קשות

זאת לעומת רווחי השיא שהציגה ברבעון המקביל אשתקד ■ גולדמן זאקס מעביר היום את מתחרתה של כי"ל, K+S לרשימת ה"חייבות להימכר" ומציין את חולשת הביקוש העולמי לאשלג על רקע יכולת ההספקה העצמית שמפתחת סין

חברת כי"ל צפויה לפרסם ביום ג' הבא (24 בנובמבר ) בשעות הבוקר את דו"חותיה לרבעון השלישי של השנה שצפויות אמנם להיות טובות יותר מהתוצאות שפרסמה ברבעון הקודם, אך חלשות בהרבה מתוצאות הרבעון המקביל אשתקד שהיה רבעון שיא של החברה.

קונצנזוס האנליסטים בשוק מניח כי הכנסותיה יצנחו בכ-42% ויסתכמו ב-1.26 מיליארד דולר לעומת 2.17 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. כאשר בשורה התחתונה צפויה צניחה של כ-72% ברווחיה אשר עפ"י הקונצנזוס יפלו ל-237 מיליון דולר לעומת רווחי שיא של 846 מיליון דולר עליהם דיווחו ברבעון השלישי של 2008.

האנליסט גיל בשן מ-IBI מותיר היום את המלצתו למניה "קנייה" ומחיר יעד של 56 שקל כאשר תחזיותיו להכנסות גבוהות מהקונצנזוס וצופות סך של 1.392 מיליארד דולר, אך בשורת הרווח נמוכות מעט מהצפי בשוק ועומדות על 234 מיליון דולר. בשן מציין כי "מכירות להודו ולברזיל ברבעון החולף יחזירו מעט מהכמויות שאבדו, אולם מציין כי שוק האשלג עדיין בהמתנה לחוזה מול הסינים והחשש מירידת מחיר משאיר שחקנים רבים מחוץ לשוק.

להערכתו יסתכמו מכירות האשלג ברבעון להסתכם ב-1 מיליון טון, כאשר רמת המחירים הממוצעת לטון הינה בסביבות ה-460 דולר לטון. בהתאם לכך צפויות לדעתו מכירות האשלג להסתכם ב-460 מיליון דולר.

אופטימיים פחות ביחס לשוק האשלג היו היום כלכלני גולדמן זאקס שהעבירו את מניית יצרנית הדשנים הגרמנית K+S לרשימת "המחוייבות למכירה" (Conviction Sell) מאחר והם מצפים כי החולשה בשוק האשלג תימשך גם בשנים 2010 ו-2011 על רקע ביקוש עולמי נמוך וגידול ביכולת ההספקה העצמית של השוק הסיני. גולדמן חתכו את תחזית הרווח שלהם לחברה ל-0.93 אירו ב-2010 לעומת תחזית קודמת ל-2.3 אירו. כמו כן צופים הכלכלנים כי תזרים המזומנים יפגע כתוצאה מהכנסות נמוכות לעומת עלוויות בסיס קבועות. כמו כן מעריכים הכלכלנים כי החברה תזדקק לבצע גיוס הון עד אוקטובר 2010.