כלל פיננסים על קבוצת דלק: ב-2010 צפויות עוד 2-3 עסקאות

מעלים המלצתם ל"תשואת יתר" ומעלים מחיר היעד ל-863 שקל המשקף לה פרמיה של 25% ■ הקבוצה הציגה ירידה משמעותית בסיכון החוב, מה שתרם רבות ליכולות הגיוס המרשימות של הקבוצה מתחילת 2009

"קבוצת דלק יצאה מחוזקת מהמשבר הגדול שפקד אותה עם קופת מזומנים המסתכמת בכ-1.3 מיליארד שקל (ללא רודשף וללא הגיוס האחרון בסך 800 מיליון דולר המיועד למיחזור) וזאת לפני התזרים ממכירת הוט (כ-400 מיליון דולר). לקראת 2010 - חזרה לשיגרה" כך אומרים האנליסטים גל רייטר ויובל בן זאב מכלל פיננסים ברוקראז' בסקירה בה הם מעלים את המלצתם למניה חזרה ל"תשואת יתר" ונותנים למניה שווי NAV של 863 שקל לעומת מחיר קודם של 732 שקל, כאשר המחיר החדש משקף למניה פרמיה של 25% לעומת הרמה בה פתחה הבוקר את המסחר בת"א.

האנליסטים אומרים כי העלאת ההמלצה למניית החברה נובעת מכך שהחברה הצליחה במהלך השנה האחרונה למצוא כמויות מסחריות גדולות של גז טבעי במעמקי הים, להיפרד מדלק נדל"ן, להמשיך ולדווח על תזרים שוטף ויציב מדלק רכב, כל אלה עזרו לקבוצה שבשליטת יצחק תשובה ובניהולו של אסי ברטפלד להציג ירידה משמעותית בסיכון החוב, מה שתרם רבות ליכולות הגיוס המרשימות של הקבוצה מתחילת 2009.

עוד מציינים האנליסטים את מיקוד תיק ההחזקות בעסקי הליבה של הקבוצה. זאת לאחר שמכרו את החזקתם ב-HOT, הצעת הרכש של דלק אנרגיה שבמידה ותתקבל תביא להגדלת החזקות הציבור, לכניסה למדדי ת"א 100 ולחיזוק ההון העצמי של החברה הבת. כל זאת מבלי לפגוע בשווי ההחזקה של הקבוצה. כמו כן נציינים האנליסטים את רה הארגון של הקבוצה בחברת הפניקס והשלמת עסקת אקסלנס. כל אלה הובילו לכך שכיום 65% מהחזקות הקבוצה ממוקדות במגזרי האנרגיה והתשתיות, מהן מהווה תחום הגז הטבעי כ-35%.

באשר לשנת 2010 צופים בכלל פיננסים כי הקבוצה תחזור לשיגרה, ועתה הם צופים כי הקבוצה תבצע רכישות חדשות. "עם יתרות מזומנים של כ-1.7 מיליארד שקל (אחרי מימוש HOT), נקודת הפתיחה לשנת 2010 היא בהחלט טובה ותאפשר לחזור ולבחון עסקאות פוטנציאליות שיביאו לידי ביטוי את היכולות היזמיות של הקבוצה, תוך הפקת לקחים משנים קודמות - אנו מעריכים כי במהלך 2010 נראה 2-3 עסקאות משמעותיות שימצו את הפוטנציאל הקיים, בעיקר בתחומי האנרגיה והתשתיות".