ב-IBI פסימיים: HOT איבדה כ-4,000 מנויים ברבעון השלישי

בבית ההשקעות צופים כי HOT תציג מחר ירידה בקצב הצמיחה המהיר שאפיין את הרבעונים האחרונים, ומצד שני תרשום רווחיות גבוהה ועלייה של 3 שקלים בהכנסה הממוצעת למשתמש

לקראת פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2009 מחר (ד'), בבית ההשקעות IBI מפרסמים היום (ג') תחזית לדו"חות HOT , שאינה מצביעה על אופטימיות יתרה לגבי חברת הכבלים והתקשורת.

האנליסט אורי ליכט מעריך כי HOT תציג דו"חות מעורבים - מצד אחד, היא צפויה להציג ירידה בקצב הצמיחה המהיר שאפיין את הרבעונים האחרונים, ומצד שני היא תרשום רווחיות גבוהה ו-EBITDA של 276 מיליון שקל.

בבית ההשקעות צופים כי HOT תאבד ברבעון השלישי כ-4,000 מנויי טלוויזיה, אך תרשום עלייה של 3 שקלים בהכנסה הממוצעת למשתמש. בנוסף, הם מעריכים האטה בקצב גיוס מנויי הטלפוניה והאינטרנט.

האם אותם מנויים שעל נטישתם מדבר ליכט מתרווחים ממש בימים אלה מול שידורי הלוויין, ולא רכשו את ממיר ה-DTT? המתחרה yes גייסה ברבעון השלישי, שעליו מדבר ליכט, 5,000 מנויים.

נזכיר כי בתחילת אוגוסט החלו בישראל שידורי המערך הדיגיטלי, שמאפשר לכל אדם לרכוש ממיר פרטי בעלות חד-פעמית של כ-400 שקל ולצפות בערוצים 2 , 10, 1, 99 ו-33 ללא תשלום נוסף לכבלים או ללוויין. ב-IBI רואים בכך איום של ממש על HOT ומעריכים כי בעקבות החבילה הדיגיטלית, HOT תרשום ירידה של כ-60 אלף מנויים בשנתיים-שלוש הקרובות.

התחזית של ליכט לרבעון השלישי דומה להפליא לתוצאות הרבעון השני של HOT, שאיבדה אז יותר מ-4,000 מנויי טלוויזיה, אך בשל שינוי במדיניות ספירת המנויים, דיווחה על נטישה של 2,000 בלבד. מתחרתה yes דווקא הצליחה להגדיל את מספר המנויים שלה ברבעון במספר זהה - 2,000.

ב-IBI מציינים כי HOT עומדת בפני שינוי משמעותי בהקשר של בעל העניין החדש פטריק דרהי, שנחוש להפוך את HOT לקבוצת תקשורת מובילה. האנליסטים מעריכים כי עד סוף 2010 נראה HOT שונה, עם אחזקה בחברת סלולר (מירס) ועם פעילות ספק אינטרנט וטלפוניה בינלאומית.

לסיכום, בית ההשקעות אומרים כי בשל הפיכתה לקבוצת תקשורת שלמה, HOT עומדת בפני תקופה של שינוי ובפני אתגרים אדירים, ויכולתה לעמוד במבחנים אלה מוטלת עדיין בספק. "כרגע יש השקעות מעניינות יותר בענף התקשורת",

הם מסכמים ומותירים את מחיר היעד למניחת HOT על 38 שקל, כשההמלצה נמצאת בתהליך עדכון.