בדיקת "גלובס": מסלול טריפל HD של HOT משתלם - אך ההתנתקות יקרה

בדיקת "גלובס": החברה מציעה אמנם מסלול טריפל אטרקטיבי, אך בהתחייבות ל-3 שנים ועם קנס יציאה גבוה ■ HOT בתגובה: "הלקוחות המצטרפים לחבילות הטריפל חוסכים אלפי שקלים בשנה"

העובדה שהנאמנות משתלמת ידועה לכל, אך לא כולם מודעים למחיר הגבוה שמשלמים צרכנים לא נאמנים, כאלה שמפרים את ההתחייבות לחברות שונות, בעיקר חברות תקשורת. שיעור כואב בנאמנות ילמדו צרכנים שיבחרו להצטרף לחברת HOT במסגרת מבצע "טריפל HD חודשיים חינם", ולהתנתק משירותי החברה לפני שתמו 36 חודשי ההתחייבות למסלול.

במסגרת המבצע החדש מציעה HOT מסלול טריפל הכולל אינטרנט בקצב 2.5 מגה, קו טלפון במסלול לייט, ממיר HD וכן מסלול פלטינום בטלוויזיה (בסיס 10 חבילות).

מחיר החבילה הוא 279 שקל לחודש, בהתחייבות ל-3 שנים, ובמסגרת המבצע זכאים המצטרפים לקבל את החודשיים הראשונים חינם. בנוסף מחוייבים המצטרפים בדמי התקנה חד-פעמיים של כ-100 שקל.

מחיר המחירון לחבילה זהה ללא המבצע וללא ההתחייבות הוא כ-370 שקל לחודש (מסלול פלטינום - 259 שקל; השכרת ממיר HD עולה 31 שקל לחודש; קו לייט - 21.90 שקל לחודש, ואינטרנט - 70 שקל לחודש).

אין ספק כי מדובר בעסקה אטרקטיבית, אלא שהבעיה מתחילה כשלקוח מבקש להתנתק מהשירותים. או אז תחייב אותו HOT בקנסות האלה: במקרה של ניתוק משירותי הטלוויזיה - 480 שקל על הביטול ובנוסף עוד 82 שקל לכל חודש בו קיבל את ההטבה; על ניתוק האינטרנט - 299 שקל על הביטול ובנוסף עוד 9 שקלים לכל חודש בו קיבל את ההטבה; ועל ניתוק הטלפון - 128 שקל ובנוסף עוד 5 שקלים לכל חודש בו קיבל את ההטבה.

מתי כדאי להתחייב?

האם משתלם לרכוש חבילה ולהתחייב? לא בטוח, משום שהקנס על ההתנתקות הרבה יותר גבוה מאשר הסכום שישלם מי שיצטרף לחבילה ללא התחייבות בחישוב שנתי. כיצד? חישוב פשוט מעלה כי מי שיבקש להתנתק מהטריפל אחרי שנה ישלם קנס של 2,039 שקל, ואילו אחרי שנתיים יאמיר הקנס ל-3,226 שקל.

עוד חישוב פשוט מראה כי עבור השנה הראשונה במבצע (בניכוי חודשיים חינם) ישלמו המנויים 2,790 שקל, ואילו עבור מוצרים מקבילים ללא חבילת המבצע וללא התחייבות - ישלמו 4,440 שקל. ההפרש בין שני הסכומים עומד על 1,650 שקל, בעוד שהקנס עבור ההתנתקות אחרי שנה הוא 2,039 שקל.

התשלום ל-HOT עבור שנתיים ללא מבצע יהיה 8,880 שקל, ובמסגרת המבצע - 6,130 שקל. ההפרש עומד על 2,750 שקל, בעוד שהקנס על התנתקות אחרי התקופה הזו גבוה משמעותית - 3,226 שקל.

אפשר להתמקח על מחיר ההתקנה

מחיר ההתקנה בשני המקרים שונה: כשמדובר בחבילת טריפל עומד המחיר על 99 שקל, אך מי שמוותר על חבילה ורוכש בנפרד את המרכיבים השונים - טלפון, כבלים ואינטרנט - אמור לשלם על ההתקנה בנפרד.

עם זאת, משיחה עם מוקד שירות הלקוחות עולה כי מחירי ההתקנה נתונים למיקוח, וגם הם יורדים במקרה שהלקוח מוכן להתחייב. כך, למשל, נציג המכירות הסכים להוזיל את התקנת שתי נקודות כבלים כך שתעלה 100 שקל בלבד, ועלות התקנת האינטרנט העומדת על 300 שקל תעלה רק 49 שקל - אם המנוי יתחייב ל-14 חודשים בתשלום של 70 שקל, מתוכם חודשיים חינם.

חשוב לציין כי גם המחיר המוזל גבוה יותר ממחיר התקנה לחבילה.

מ-HOT נמסר בתגובה: "הלקוחות המצטרפים לחבילות הטריפל חוסכים אלפי שקלים בשנה. כמו כן אנו מציעים מגוון רחב של מבצעים, ולקוחות יכולים לבחור בין מסלולים ללא התחייבות או עם התחייבות לשנה, שנתיים או 3 שנים".

11