קבוצת
ניופאן של
צביקה גיור נכנסת לראשונה לתחום ה
קמעונאות. ל"גלובס" נודע כי גיור מנהל משא-ומתן מתקדם לרכישת 26% מרשתות
ביג בוקס ו
בסט ביי מ
קבוצת פישמן, לפי שווי של 80 מיליון שקל. מחזור המכירות של שתי הרשתות עומד על 250 מיליון שקל.
במסגרת ההסכם המתגבש בין הצדדים, תינתן לגיור אופציה לרכישה של 24% נוספים מהרשתות, כך שניופאן תחזיק 50% משתי הרשתות. הסיבה שגיור מעוניין להחזיק באחוזים מבסט ביי וביג בוקס היא התחרות בין מותגי האלקטרוניקה והמוצרים הלבנים שרשתות הקמעונאות מוכרות. ברשתות החשמל התחרות בין המותגים הולכת וגדלה, כאשר מותגים פרטיים שנכנסו לשוק ומותגים מן המזרח שחקו את רמת המחירים.
גיור הבין כי הוא זקוק לאחיזה קמעונאית כדי למצב את האחיזה של ניופאן בשוק ולהציע את המוצרים אותם ניופאן משווקת, כמו מסכי טושיבה ברשת חשמל בה יש לה אחוזים. אותו הדבר קורא היום עם חברת אלקטרה, שהיא מהבעלים של שקם אלקטריק והיבואנית של מוצרי פיליפס לארץ. גם ברימאג דיגיטל אייג', היבואנית של מוצרי LG וקנווד, מחזיקה ברשת הקמעונאית טרקלין חשמל.
המהלך של גיור יעזור לו להתחרות עם מגוון המוצרים הגדול שלו בשאר היבואניות המחזיקות רשתות מכירה משלהן.
בניופאן סירבו להגיב, ואת תגובת בסט ביי לא היה ניתן להשיג.
רשתות בסט ביי וביג בוקס הן בבעלות קבוצת פישמן, שהיא בעלת השליטה ב"גלובס"
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.