צביקה גיור במו"מ לרכישת 26% מבסט ביי וביג בוקס

זאת לפי שווי של 80 מיליון שקל ■ מחזור המכירות של שתי הרשתות עומד על 250 מיליון שקל ■ המהלך יעזור לגיור, בעל השליטה בניופאן, להתחרות בשאר יבואניות האלקטרוניקה המחזיקות רשתות מכירה משלהן

קבוצת ניופאן של צביקה גיור נכנסת לראשונה לתחום הקמעונאות. ל"גלובס" נודע כי גיור מנהל משא-ומתן מתקדם לרכישת 26% מרשתות ביג בוקס ובסט ביי מקבוצת פישמן, לפי שווי של 80 מיליון שקל. מחזור המכירות של שתי הרשתות עומד על 250 מיליון שקל.

במסגרת ההסכם המתגבש בין הצדדים, תינתן לגיור אופציה לרכישה של 24% נוספים מהרשתות, כך שניופאן תחזיק 50% משתי הרשתות. הסיבה שגיור מעוניין להחזיק באחוזים מבסט ביי וביג בוקס היא התחרות בין מותגי האלקטרוניקה והמוצרים הלבנים שרשתות הקמעונאות מוכרות. ברשתות החשמל התחרות בין המותגים הולכת וגדלה, כאשר מותגים פרטיים שנכנסו לשוק ומותגים מן המזרח שחקו את רמת המחירים.

גיור הבין כי הוא זקוק לאחיזה קמעונאית כדי למצב את האחיזה של ניופאן בשוק ולהציע את המוצרים אותם ניופאן משווקת, כמו מסכי טושיבה ברשת חשמל בה יש לה אחוזים. אותו הדבר קורא היום עם חברת אלקטרה, שהיא מהבעלים של שקם אלקטריק והיבואנית של מוצרי פיליפס לארץ. גם ברימאג דיגיטל אייג', היבואנית של מוצרי LG וקנווד, מחזיקה ברשת הקמעונאית טרקלין חשמל.

המהלך של גיור יעזור לו להתחרות עם מגוון המוצרים הגדול שלו בשאר היבואניות המחזיקות רשתות מכירה משלהן.

בניופאן סירבו להגיב, ואת תגובת בסט ביי לא היה ניתן להשיג.

רשתות בסט ביי וביג בוקס הן בבעלות קבוצת פישמן, שהיא בעלת השליטה ב"גלובס"