הע"ל מאיימת בהליכי פשיטת-רגל נגד הירשזון; הצ'ק שלו חזר

הע"ל טוענת כי אחד מ-24 הצ'קים שמסר לה הירשזון על חשבון הכספים שגנב ממנה, בסך כ-48 אלף שקל - לא כובד ■ שר האוצר לשעבר נידון ל-56 חודשי מאסר לאחר שהורשע בגניבת כ-2 מיליון שקל מהע"ל

הסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל) מתכוונת לפתוח תיק הוצאה לפועל והליכי פשיטת-רגל נגד שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, לאחר שאחד מ-24 הצ'קים שמסר, בסך כ-48 אלף שקל, על חשבון הכספים שגנב ממנה - לא כובד.

יצויין כי הירשזון ביקש שלא להפקיד את הצ'ק הדחוי במועד פירעונו הנקוב, בשל נסיבות שלא ניתן לפרסמן נוכח צו איסור פרסום שהוציא בית המשפט.

כזכור, הירשזון נידון ל-56 חודשי מאסר בפועל לאחר שהורשע בגניבת כמעט 2 מיליון שקל מהע"ל. סמוך למועד הכרעת הדין הוא שלח להע"ל 24 צ'קים בסך כ-48 אלף שקל כל אחד, ובסך-הכל 1.16 מיליון שקל. הע"ל דרשה כי יעביר את הסכום בצ'ק אחד ולא בתשלומים. לפני גזר הדין שיגר הירשזון צ'ק נוסף בסך 570 אלף שקל, שנפרע מיידית. הוא ציין כי מצבו הכספי מחייב אותו לשלם את 1.16 מיליון השקלים בצ'קים דחויים.

הע"ל מחתה על כך, וביום א' השבוע שיגר פרקליטו של הירשזון, עו"ד ד"ר יעקב וינרוט, את הבקשה שלא להפקיד את הצ'ק - בשל אותן נסיבות שצו איסור הפרסום מונע מלפרטן.

במכתב ששיגר היום עו"ד נחום פינברג בשם הע"ל לווינרוט, נאמר כי אם לפחות יתרת הסכום שבצ'קים הדחויים שטרם הגיע מועד פירעונם לא תועבר להע"ל בתוך 7 ימים - היא תפעל בכל דרך לגביית הסכום, לרבות הליכי הוצאה לפועל ופשיטת-רגל. עד כה נפרעו 9 מ-24 הצ'קים.