משה ינאי משתתף בגיוס 9 מיליון דולר לאקסנה

עד כה גייסה החברה 19 מיליון דולר ■ אקסנה, שהוקמה ב-2005, מפתחת פיתרון לשחזור מידע שאבד כתוצאה מתקלה או אסון ■ השותפה המרכזית של אקסנה בינתיים היא ענקית האחסון EMC

החיבור בין משה ינאי, מומחה האחסון, לכסף גדול, הולך ומסתמן גם בסטארט-אפ אקסנה (Axxana). החברה יצאה לסבב גיוס נוסף, של 9 מיליון דולר, בהובלת קרן כרמל, המשקיעה לראשונה באקסנה, וגם ינאי השתתף בו. עד כה גייסה החברה 19 מיליון דולר.

את אקסנה הקימו ב-2005 ד"ר אלכס וינוקור, אלי אפרת ודן הוכברג, והיא מפתחת פתרון לשחזור מידע שאבד כתוצאה מתקלה או אסון. המימון, כך מסרה, נועד לסייע לה להגביר את קצב המכירות של מערכת ה-Phoenix שפיתחה, הפועלת בתחום הקלטת נתונים בארגון (EDR) - תת-תחום בשוק ההתאוששות מאסון (DRP). הפתרון של אקסנה הוא מעין "קופסה שחורה" שאמורה להיות חסינה פיזית נגד אסונות, ולשדר בזמן אמת נתונים על תדרים אלחוטיים לאתרי גיבוי חיצוניים.

השותפה המרכזית של אקסנה בינתיים, היא ענקית האחסון EMC. ינאי היה עד 2002 אחד מבעלי התפקידים המרכזיים ב-EMC, ולמרות שלפני כשנתיים "עבר את הכביש" ל-IBM, השם שלו עדיין אומר הרבה בעולם האחסון.

לדברי אפרת המנכ"ל, "השילוב של מוצר המאפשר לארגונים אחזור מידע מכל מקום בעולם, עם מחיר שאפשר לעמוד בו, מוביל לכך שארגונים גדולים, בינוניים וקטנים אינם צריכים להתפשר על פתרון שמגבה מידע שאבד רק באופן חלקי".