אהובי מתרחב: רבד הגדילה אחזקותיה במדיפאואר ל-45%

החברה שבשליטת יגאל אהובי רכשה 26% נוספים ממניות חברת הנדל"ן, כנגד מניות ואופציות של רבד ■ מנכ"ל רבד, אריאל אבן: "מדיפאואר היא פלטפורמה טובה, ואנו מאמינים ביכולתנו להשביח אותה"

יגאל אהובי ממשיך להגדיל את היקף העסקאות שהוא מבצע באמצעות חברת הנדל"ן רבד שבשליטתו, וכעת הוא מזהה הזדמנות בחברת הנדל"ן הבורסאית מדיפאואר .

רבד חתמה על הסכם לרכישת כ-26% ממניות מדיפאואר עם שני בעלי מניות עיקריים בחברה, כשבתמורה היא תעניק להם כ-5.5% ממניות רבד ומיליון אופציות. בתנאים דומים חתמה רבד על רכישת 18.5% ממניות מדיפאואר עם בעלי מניות אחרים בסוף החודש שעבר.

בסך הכול, רבד צפויה להגיע לאחזקה של 45% במדיפאואר, שהשליטה בה התחלקה קודם לכניסתה בין מיכאל קריסטל, יעקב גבע, יוסף ויגיסר, יאיר גולדפינגר, משה גביש ואברהם גולדברג. מדיפאואר פועלת בעיקר בתחום הנדל"ן המניב המסחרי ולמגורים במספר מקומות בעולם, ביניהם קנדה, בולגריה ושבדיה.

מנכ"ל רבד, אריאל אבן, הסביר היום כי "מדיפאואר היא פלטפורמה טובה, ואנחנו מאמינים כי ביכולתנו להשביח אותה. אפשר לעשות איתה עסקאות שייתנו תזרים יותר טוב ממה שהנכסים הנוכחיים שלה מניבים. הגדרנו רף מינימום של 45% במניותיה, ובהמשך ננסה לראות אם אפשר באותם תנאים לקנות מניות נוספות".

ממצגת שפרסמה מדיפאואר בספמטבר, עולה כי היא מחזיקה ב-17 נכסים מניבים ובעוד שש חטיבות קרקע לבניית 227 יחידות דיור. מדיפאואר נפגעה מהמשבר הכלכלי, אולם בינתיים היא מצליחה לצמצם את הפסדיה, ואלה ירדו במחצית השנה ב-75% לחצי מיליון דולר, כשהכנסותיה מדמי שכירות עלו ב-35% ל-3.9 מיליון דולר. לפי הנתונים שפרסמה, ל-84% מסך הכנסותיה אחראית מקנדה, בה היא מחזיקה 12 נכסים מסחריים במחוז אונטאריו.

התחייבויותיה השוטפות של מדיפאואר במחצית הראשונה הסתכמו ב-21.3 מיליון דולר, סכום דומה להונה העצמי, כשיתרת ושווי המזומנים שלה ירדו ב-64% ל-8.1 מיליון דולר. שווי השוק הנוכחי של החברה כ-37 מיליון שקל. כיו"ר מדיפאואר משמש משה גביש, מי שכיהן בעבר כנציב מס הכנסה וכמנכ"ל בנק מרכנתיל דיסקונט.

מחפשים עסקאות במדינות הפעילות

בחודשים האחרונים מגבירה רבד את פעילותה, ולפני כחודשיים דיווחה על רכישת 25% מרשת חנויות בגרמניה לפי שווי של כ-400 מיליון שקל. טרם לכך הודיעה על רכישת 50% ממתחם משרדים באנגליה, לפי שווי של 350 מיליון שקל.

לגבי המשך דרכה של רבד, מסביר אבן כי "אנחנו בתקופה לא קלה ועדיין ניכר קושי בהשגת אשראי. אבל גם היום, כשיש עסקאות מועטות, יש עדיין מספיק הזדמנויות שאפשר לנצל, ואנחנו ממשיכים לחפש עסקאות באותן מדינות בהן החברה פועלת כבר שנים, ובעיקר במערב אירופה".

את מחצית השנה סיימה רבד בהפסד של 9.8 מיליון שקל, למרות שהגדילה הכנסותיה מדמי שכירות ב-22% ל-41.4 מיליון שקל. הסיבה, היא בעיקר הפסד של 13.8 מיליון שקל שספגה בגין חלקה בתוצאות חברות הנמצאות בשליטה משותפת. שווי השוק הנוכחי של רבד הוא כ-210 מיליון שקל.

אבן: "הגדרנו רף מינימום של 45% במניות מדיפאואר, ובהמשך ננסה לראות אם אפשר באותם תנאים לקנות מניות נוספות".