היקף השקעת HOT בשדרוג הרשת נמוך ב-400 מיליון שקל מהצהרתה

מנכ"ל HOT הרצל עוזר: לאחר הערכה מחודשת של מחירי הציוד התברר כי הסכום נמוך יותר, וככל שעובר הזמן הוא עוד הולך ויורד ■ HOT יכלה להשיג יתרון משמעותי ביותר אם היתה נכנסת לשדרוג הרשת מוקדם יותר

היקף ההשקעה של חברת HOT בשדרוג הרשת ל-UFI - טכנולוגיה שתאפשר העברת מהירויות גלישה גבוהות הרבה יותר, יעמוד על לא יותר מ-100 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". מדובר בסכום הנמוך ב-400 מיליון שקל מהמספרים שפרסמה החברה רק לפני כחצי שנה.

בתשובה לשאלת "גלובס" על מקור הפער, אמר מנכ"ל HOT הרצל עוזר כי לאחר הערכה מחודשת של מחירי הציוד התברר כי הסכום נמוך יותר, וכי ככל שעובר הזמן הוא עוד הולך ויורד.

נזכיר כי HOT יכלה להשיג יתרון משמעותי ביותר אם אכן היתה נכנסת לשדרוג הרשת מוקדם יותר, שכן אז יכלה למנוע מבזק לנכס לעצמה את ההישג השיווקי והתדמיתי של הקמת רשת חדשה על כל המשתמע מכך.

היקף ההשקעה של HOT במעבר לתקן Systems Docsis3 Data Over Cable Interface Specification) נמוך מאוד בהשוואה להשקעה של בזק ברשת החדשה NGN (Next Generation Networking), המוערכת בכ-1.5-2 מיליארד שקל.

יש לציין כי HOT מצפה כי המשקיע הצרפתי בחברה, פטריק דרהי, יסייע לה בכל הקשור לרכישת הציוד. זאת, בשל ההנחות לגודל שהוא מקבל בעסקי הכבלים שלו בעולם. לדרהי יש כ-10 מיליון מנויי כבלים במספר מדינות, ולהערכת החברה תרומתו להפחתת עלויות רכישת הציוד יכולה להיות משמעותית מאוד.