מלחמת השוקולד: הרשי תציע 17 מיליארד דולר עבור קדבורי

הצעה זו עולה על הצעת הרכש בסך 16.7 מיליארד דולר שהגישה קראפט ■ רכיב המזומנים בהצעת הרשי יהיה 10 מיליארד דולר לפחות ■ מוקדם יותר השבוע דווח על שיחות בין הרשי לפררו לגבי הגשת הצעה משותפת

קבוצת השליטה ביצרנית הממתקים האמריקנית הרשי דוחפת את החברה להגיש הצעת רכש של 17 מיליארד דולר תמורת יצרנית הממתקים הבריטית קדבורי - כך דיווח אמש (ו') העיתון "וול סטריט ג'ורנל" בהסתמך על מקורבים לפרשה שסירבו להזדהות.

הצעת הרשי נראית כאפשרית, אך עד שתהיה מוכנה ורשמית יעברו לפחות שבועיים. הצעת הרכישה הזו עולה על הצעת הרכישה שהגישה קראפט עבור קדבורי בסך 16.7 מיליארד דולר- הצעה שהנהלת קדבורי דחתה כבלתי הולמת ואפילו "משפילה".

בנוסף, רכיב המזומנים בהצעת הרשי צפוי להיות לפחות 10 מיליארד דולר, סכום הגבוה מרכיב המזומנים בעסקת קראפט.

נציין כי מקור המקורב למשא-ומתן בין קדבורי וקראפט מסר כי להערכתו הצעת הרכישה בסך 16.7 מיליארד דולר לא צפויה להיות ההצעה הסופית של קראפט, שהתחייבה בשבוע שעבר להציג את הצעותיה בפני בעלי המניות של קדבורי, לאחר שהתייאשה מהשגת תמיכה במועצת המנהלים של החברה.

לקראפט נותרו כעת 17 ימים להגיש את הצעתה הרשמית לבעלי המניות בקדבורי. לפי חוק ההשתלטות הבריטי, אחרי הגשת ההצעה יישארו לה 60 ימים עד שתוכל לדעת אם היא זכתה ברוב קולות בעלי המניות.

נזכיר כי מוקדם יותר השבוע, דיווח עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" על שיחות בין הרשי האמריקנית לפררו האיטלקית על הגשת הצעה משותפת לרכישת קדבורי.