לקראת חג ההודיה: האמריקנים ייסעו במכוניות ויוותרו על טיסות

כך לפי סקר של ארגון כלי הרכב AAA: כ-33.3 מיליון אמריקנים צפויים לנסוע במכונית לחופשה במהלך חג ההודיה שיערך בסופ"ש ■ מספר האמריקנים שיחליטו לטוס במהלך החג, צפוי לרדת ב-6.7% לעומת 2008

מספר האמריקנים שיחליטו לנסוע במהלך חג ההודייה יהיה גבוה רק במעט בהשוואה לשנת 2008. כך לפי ארגון הרכב AAA.

AAA, שערכה סקר בקרב 1,350 משקי בית בארה"ב, מסרה כי 33.3 מיליון איש בלבד צפויים לנסוע במכונית לחופשה במהלך חג ההודיה שייערך בסופ"ש הקרוב - עלייה של 2.1% בלבד בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

מנגד, מספר האמריקנים שיחליטו לטוס במהלך החג, צפוי לרדת ב-6.7% לעומת שנה שעברה, ולהסתכם ב-2.3 מיליון נוסעים. נציין כי מספר האמריקנים שהמחליטים שלא לקחת טיסה במהלך חג ההודיה, ירד בהתמדה במהלך העשור האחרון.

הסקר מצביע על שיפור באמון הצרכנים האמריקנים, לאחר שבשנה שעברה מספר הנוסעים במהלך חג ההודיה נפל ב-25% בעקבות המשבר הפיננסי העולמי. על פי הדו"ח של AAA, אזרחי ארה"ב מרגישים ביטחון כלכלי רב יותר ומרגישים נוח יותר לנסוע רחוק במהלך החופשה.

עם זאת, ברור כי העלייה במספר הנוסעים במכונית וירידה במספר הטסים, מעידה על מצבה הקשה של הכלכלה האמריקנית; עם שיעור אבטלה של 10.2%, נראה כי יעבור עוד זמן עד אשר האמריקנים יבחרו לטוס במקום לקחת את המכונית.