הלך לעולמו מנדל קפלן, יו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית והבעלים של קבוצת יהודה

הלווייתו תתקיים היום בשעה 14:00 בעיר קייפטאון שבדרום אפריקה

הלך לעולמו מנדל קפלן, יו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית והבעלים של קבוצת הפלדה יהודה. קפלן נפטר ביום ה' לאחר שלקה באירוע מוחי. בן 73 היה במותו, הותיר אחריו אישה ואח, ארבעה ילדים ונכדים רבים. קפלן יובא היום (א') אחה"צ למנוחות בקייפטאון שבדרום אפריקה.

מהחברה נמסר, כי מלבד עסקיו בארץ ובחו"ל, כיהן מנדל קפלן גם כיו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית והיה כל חייו נדבן גדול למדינת ישראל. יו"ר קבוצת יהודה, גדעון ארהרד, אשר ליווה את קפלן בעסקיו מאז 1974, אמר הבוקר: "לעם היהודי אבד איש יקר ומנהיג ציוני גדול. בחזונו ובדרכו הצנועה תרם רבות לחוסנה ולביטחונה של המדינה ולחיזוק הקהילות היהודיות ברחבי העולם".

קפלן, מתעשייני הפלדה הגדולים בדרום אפריקה, הקים לפני 35 שנים, בשיתוף חברת דיסקונט השקעות, את מפעל הפלדה הראשון של החברה בישראל, באשדוד. המפעל התרחב והפך לתשלובת פלדה גדולה של 10 מפעלים. במשך השנים הוביל קפלן מדיניות של השקעת מרבית רווחיו של המפעל כהשקעה חוזרת לצורך המשך התפתחותו.

בקבוצת יהודה פועלות שלוש חברות ובהן, כאמור, 10 מפעלים: יהודה פלדות, המייצרת פלדה לבניין מהתכת גרוטאות; יהודה רשתות, העוסקת בעיבוד ברזל בניין וייצור רשתות לזיון בטון ומייצאת חוטים מגולוונים; ויהודה גדרות, המייצרת ומתקינה גדרות בארץ ובעולם.

השנה נקלעה יהודה פלדות לעין הסערה בוויכוח האם יש להטיל מכס על יבוא ברזל לבניין.

מהקבוצה נמסר, כי קפלן קבע מדיניות ברורה של הפניית חלק גדול מהרווחים לתרומות, בעיקר לעידוד וחיזוק אוכלוסיות חלשות בארץ. בשנות ה-90 פעל רבות להעלאת יהודי חבר העמים לשעבר ושילוב רבים מהם כעובדים ומומחים למטלורגיה במפעלי יהודה. על כך זכתה קבוצת יהודה בפרס הסוכנות היהודית על תרומתה לקליטת גל העלייה הגדול.