כי"ל עוקפת התחזיות: הרווח הנקי ירד ב-67% ל-257 מיליון דולר

ביחס לרבעון השני חל גידול של 83% ברווח הנקי ■ המכירות ירדו ב-38.2% והסתכמו ב-1.35 מיליארד דולר - אף הם יותר מתחזיות הקונצנזוס להכנסות של 1.27 מיליארד דולר ■ לעומת הרבעון השני חל גידול של 24% במכירות

חברת הדשנים כי"ל דיווחה הבוקר (ג') על תוצאותיה ברבעון השלישי של 2009 - ועל אף הרעה בתוצאות, שאיפיינה את רוב החברות הדשנים ברבעון השלישי, הצליחה לעקוף את קונצנזוס תחזיות האנליסטים. דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בסך 175 מיליון דולר, שיחולק ב-22 בדצמבר.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על ירידה של 67% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, שהסתכם ב-256.6 מיליון דולר, כאשר הרווח הנקי בניטרול סעיפים חד פעמיים הסתכם ב-279 מיליון דולר. תחזיות האנליסטים הצביעו על רווח של כ-234 מיליון דולר. עם זאת, ביחס לרבעון השני של השנה חל גידול של 83% ברווח הנקי. נזכיר כי הרבעון השלישי בשנה שעברה היה החזק ביותר בהיסטוריה של החברה.

הרבעון השלישי היה הטוב ביותר עליו דיווחה החברה מתחילת השנה, ובניטרול הרבעון השלישי של שנת 2008 שהיה חריג לטובה על רקע הזינוק במחירי האשלג בעולם, כך שלמעשה מדובר למעשה ברבעון השני הטוב ביותר שהציגה החברה בכל הזמנים.

התוצאות עליהן דיווחה היום כי"ל בולטות לטובה לעומת התוצאות אותן הציגו מתחרותיה במגזר במהלך הרבעון השלישי.

גם בשורת ההכנסות השאירה כי"ל את התחזיות מאחור: המכירות ירדו ב-38.2% והסתכמו ב-1.35 מיליארד דולר, בהשוואה ל-1.27 מיליארד דולר שחזו לה האנליסטים. ההתאוששות של כיל ברבעון השלישי מוצאת את ביטויה בגידול בשיעור של כ- 24% אחוזים במכירות ביחס לרבעון השני של השנה.

כי"ל מכרה ברבעון השלישי 940 אלף טון אשלג - גבוה מהתחזיות המוקדמות. מחיר המכירה הממוצע היה 460 דולר לטון אשלג, כצפוי. סין עדיין נעלמה מהמכירות בהמתנה לחוזה אשלג חדש שייחתם איתה בחודשים הקרובים.

בסה"כ התאפיינה התקופה במשלוחים חזקים להודו וברזיל, ובכך חזרה החברה לרמת הנורמל מול מדינות אלו. עם סין עדיין לא נחתם חוזה. במחצית השניה של 2009 רואים שיפור ניכר בפעילות לאחר שבמחצית הראשונה של השנה נרשם קיפאון, כאשר הצרכנים והמפיצים עשו שימוש במלאים שבידיהם, לעומת זאת במחצית השניה של השנה מרבית המלאים הצבורים מצויים בידי הספקים כאשר רוב המלאי שהיה בידי החקלאים והמתווכים השונים אופס.

ההתחייבויות הפיננסיות נטו נכון ל-30 בספטמבר עמדו על 700 מיליון דולר, ירידה של כ-253 מיליון דולר לעומת יתרתן בסןף 2008. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת לתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-881 מיליון שקל.